Amnistia Internacional demana l'alliberament de 28 opositors arrestats fa 18 anys a Eritrea
El país, que es coneix com la Corea del Nord d'Àfrica, és un dels més tancats i repressius del continent.
Amnistia Internacional (AI) ha llançat aquest dimarts una campanya de 18 dies en Internet per a demanar l'alliberament d'11 polítics i 17 periodistes que estan detinguts des de fa 18 anys a Eritrea per criticar el president Isaias Afwerki.
Eritrea, que Afwerki dirigeix des de la independència d'Etiòpia el 1991, està considerat un dels règims més tancats i repressius del món i se'l coneix com la Corea del Nord d'Àfrica.
Els polítics van ser arrestats per escriure una carta oberta al president en què demanaven que respectara la Constitució i celebrara eleccions, mentre que els periodistes van ser detinguts per cobrir la publicació de la missiva.
De tots se n'ignora el parador des de 2001, quan es van produir les detencions, segons denuncia AI en un comunicat.
Entre els 11 opositors detinguts destaca una antiga llibertadora pro independència, Aster Fissehatsion, a la qual AI considera presonera de consciència, l'exmarit Mahmoud Ahmed Sherifo, que va ser vicepresident i ministre d'Afers Estrangers.
La demanda d'AI coincideix amb el primer aniversari de la detenció de l'exministre eritreu de Finances, Berhane Abrehe, que va ser arrestat ara fa un any per publicar un llibre on feia una crida a la protesta pacífica per a demanar democràcia al país. Es creu que Abrehe està totalment reclòs del món exterior.
Més llegit
-
Una protesta religiosa força la cancel·lació d'un festival musical a València que anunciava una missa negra
-
Els usuaris assenyalen dificultats en l'ús de l'app de Sanitat
-
Investiguen la mort d'un matrimoni de septuagenaris a València per una possible fuga de gas en la caldera
-
Sanitat amplia l'alerta sanitària a un nou lot de salmó fumat de la marca Carrefour
-
Alerta sanitària per listèria en salmó noruec fumat de les marques Skandia, Gourmet i Carrefour
-
Mor un menor de setze anys després d’ofegar-se a la platja de Benicàssim