Almenys dènou morts, cinc d'ells periodistes, en dos atacs israelians a l'Hospital Nasser, al sud de Gaza
Més de 300 persones han mort a la Franja per inanició: més d’un terç són xiquets i xiquetes
Almenys dènou persones han mort, entre elles un rescatista i quatre periodistes, en dos atacs de l'exèrcit israelià este dilluns a l'Hospital Nasser, a la ciutat de Khan Yunis, al sud de la Franja de Gaza. Este centre sanitari és el més gran que queda en funcionament a la zona. “El primer atac ha tingut com a objectiu el quart pis del complex mèdic Nasser, seguit d'un segon atac en el moment que arribaven les ambulàncies per a rescatar els ferits i morts”, ha informat el Ministeri de Sanitat, que ha reportat “nombrosos ferits”.
La mateixa font ha avançat que sis de les víctimes eren periodistes. Es tracta de Hossam al-Masri (càmera de l'agència de notícies Reuters), Mohamed Salama (càmera d'Al-Jazeera), Mariam Abu Daqqa (periodista de l'agència estatunidenca AP) i Moaz Abu Taha (reporter de la cadena nord-americana NBC) i Ahmad Abu Aziz. Un sext periodista ha mort tirotejat en la zona d'Al-Mawasi.
D’altra banda, segons l’informe diari que ha publicat este dilluns el Ministeri de Sanitat de Gaza, onze persones han mort per desnutrició a la Franja, la qual cosa eleva a 300 el total de morts per esta causa en el territori palestí des que l'octubre del 2023 començara l'ofensiva israeliana. En concret, 117 dels difunts per inanició són xiquets i xiquetes.
Divendres passat, l'ONU va declarar oficialment que Gaza està en situació de fam, amb mig milió de persones en risc de morir per inanició. L'organisme va acusar Israel d'obstruir l'ajuda humanitària i d’usar la fam com a mètode de guerra.
Més llegit
-
La ceràmica valenciana afronta Cersaie amb la mirada posada en la geopolítica i els costos energètics
-
La Guàrdia Civil intensifica els controls de velocitat amb més de 400 radars mòbils a Espanya
-
Vora 1.700 migrants passen la primera nit sense incidents al nou centre d'acollida del port de Ceuta
-
El València Basket no podrà reeditar el títol de campió de la Supercopa
-
Castàlia seguix de festa (5-0)
-
L’incendi de Tuéjar continua estabilitzat després del rebrot registrat dissabte