Activistes mediambientals traslladen les protestes contra la COP27 fora d'Egipte
La repressió i la falta de garanties jurídiques d’Egipte impedeix fer reivindicacions de manera segura
La COP27 d'Egipte està molt lluny de ser el que han sigut les cimeres pel clima en passades edicions. La repressió d'aquest país i la falta de garanties jurídiques ha provocat que els i les activistes hagen triat altres maneres de reivindicar.
I és que ja en les setmanes prèvies a la celebració d’aquesta cita mundial pel clima les autoritats egípcies restringiren moviments a Xarm al-Xeikh. Segons Human Rights Watch, 151 persones ja han sigut detingudes per organitzar protestes en la cimera. Les ONG denuncien la crisi de drets humans a Egipte.
Això ha fet que l’arribada d’activistes a la tradicional contra cimera haja perdut intensitat. "El nivell de repressió contra els activistes per part del govern egipci és molt fort", manifesta Mar Sala, periodista i activista en Scientist Rebellion. "De fet, totes les accions planejades durant la COP27 s’han realitzat a l’interior del recinte oficial per a evitar repercussions més grans", detalla.
Sala explica que Scientist Rebellion ha optat per portar les accions de protesta fora d’Egipte, en ciutats com Milà o Berlín. "Hem emprés accions de desobediència civil no violenta de manera quasi diària, amb una campanya focalitzada a Alemanya, però amb accions coordinades arreu del món".
Siga dins o fora d’Egipte, les organitzacions humanitàries i ecologistes demanen avanços contra el canvi climàtic, i també trauen a la llum la cara més fosca del règim egipci.
Més llegit
-
Investiguen el consum de drogues com a causa de la mort del matrimoni irlandés trobat al 'jacuzzi' d'un xalet de Cullera
-
La Generalitat invertirà 56,5 milions per a eliminar la canya invasora de les zones afectades per la dana i de competència de la CHX
-
València recupera un vol directe a Nova York quasi quinze anys després: United Airlines connectarà les dos ciutats el juny del 2027
-
Les AMPA acusen el Consell de “perseguir docents” en haver modificat les funcions de la inspecció educativa
-
Investiguen el cas del cadàver d'una dona de 64 anys que han trobat a la platja de Puçol
-
Tomatina 2026, este dimecres: la trastada que va iniciar la festa i que el franquisme va perseguir