Més de 200 detinguts en la primera operació de la Interpol contra la ciberdelinqüència en tretze països del Pròxim Orient i el nord d’Àfrica
La investigació policial, que pretenia desmantellar les infraestructures delictives, també identifica quasi 400 persones sospitoses
Més de 200 persones arrestades i 382 més sospitoses identificades. És el balanç de la primera operació contra la ciberdelinqüència coordinada per la Interpol en tretze països del Pròxim Orient i del nord d'Àfrica, en què es van localitzar 3.867 víctimes.
L'operació Ramz, que es va desenvolupar entre octubre de l’any passat i finals de febrer d’enguany, tenia com a objectiu, a més de capturar les persones implicades, desmantellar les infraestructures delictives i previndre futures pèrdues, segons ha destacat la Interpol este dilluns en un comunicat.
Els investigadors dels tretze països implicats (Algèria, Bahrain, Egipte, l'Iraq, Jordània, Líban, Líbia, el Marroc, Oman, Palestina, Qatar, Tunísia i Unió dels Emirats Àrabs) van confiscar 53 servidors.
Durant el desenvolupament de Ramz, eixos països van intercanviar 8.000 informacions i dades, que segons l’agència policial internacional van ser "crucials" per a iniciar i sostindre les perquisicions.
El director de delictes cibernètics de la Interpol, Jean Jetton, ha destacat que Ramz "demostra l'eficàcia de la col·laboració local". Així mateix, va afegir que la seua organització està compromesa a treballar amb els seus països membres i amb els socis del sector privat "per a desmantellar infraestructures malicioses, desarticular grups criminals i portar els responsables davant de la justícia".
Més llegit
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
Una tempesta torrencial a Pego descarrega més de 100 litres esta matinada
-
Detenen onze persones membres d'una xarxa que traslladava cocaïna en vehicles amb compartiments ocults
-
L'home de 87 anys condemnat a deu per abusar de cinc nets evitarà la presó
-
Detenen un georgià amb ordre de crida i cerca en un control a cotxes vinculats a robatoris
-
L'informe PISA situa els alumnes de la Comunitat Valenciana a la cua d'Espanya en competències en matemàtiques, ciències i lectura