Vora el 60% dels afectats pels ERTO han tornat a l’activitat
Les empreses poden reincorporar els empleats de manera parcial amb la modalitat de reducció de jornada.
Més de 250.000 treballadors han recuperat l’activitat després d’un expedient de regulació d’ocupació (ERTO) a la Comunitat Valenciana, una xifra que suposa el 59,3% del total dels afectats per aquesta mesura.
Segons les dades de la Tresoreria de la Seguretat Social, a la província de València s’han incorporat a l’activitat econòmica 130.035 treballadors, 94.610 a la d’Alacant i 27.997 a la de Castelló. Aquestes dades fan referència al període corresponent entre el 12 de març i el 22 de juliol de 2020.
La majoria de les empreses que estan rescatant ho estan fent amb la fórmula de l’ERTO per força major total, que permet rescatar una part de la plantilla i mantindre l’altra. No obstant això, aquests esdevindran ERTO parcials si és possible el retorn gradual a l’activitat, si els treballadors s’incorporen amb la modalitat de reducció de jornada.
La Conselleria d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha resolt un total de 62.872 ERTO dels 66.299 que s’han presentat a data de 22 juliol, la majoria dels sectors serveis i indústria, seguits per la construcció.
Més llegit
-
Els propietaris de cotxes desapareguts per la dana hauran de retornar les ajudes si no es resol la situació abans que acabe l’any
-
Temperatures de 35 °C en un dimecres de setembre de sol, calor i basca
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
València suspendrà les classes en centres de zones inundables amb alerta taronja
-
Calp decreta tres dies de dol per la mort de dos xiquetes en accidents tràgics
-
Calor d'estiu
Més vist
Més escoltat
-
16.09.2025 | 90 minuts
-
15.09.2025 | Les notícies del migdia
-
16.09.2025 | Alberto Baño i Pilu Fontan presenten la comèdia ‘Canviarem bolquers segons el BOE’
-
15.09.2025 | 90 minuts
-
16.09.2025 | Cadena de valor T8 | La pujada del salari mitjà
-
16.09.2025 | El Govern anuncia ajudes de fins a 30.000?€ per al lloguer amb opció a compra per a joves