La verema del monestrell s'avança per la calor i tanca la campanya amb menys raïm, però de més qualitat
Les pluges de primavera han millorat la qualitat del fruit, que ja es transforma en vins de l’anyada 2025
Esta setmana s’ha collit el monestrell, l’última varietat de la verema, que posa punt final a una campanya marcada per la calor i la sequera dels últims anys. Les pluges de primavera han millorat la qualitat d’un raïm poc abundant però molt saborós, que ja es transforma en vins de l’anyada 2025.
Als bancals de Beneixama encara sobreviuen vinyes tradicionals, on el treball manual conviu amb la mecanització. Els llauradors destaquen que les vinyes velles produïxen menys quantitat, però que concentren millors aromes i polifenols. Després de la collita, el fruit arriba als cellers, on comença la fermentació que convertirà el suc en vi.
Els enòlegs auguren una qualitat excel·lent per a esta anyada, amb una maduració ràpida però equilibrada. En només dos mesos es concentra tota la producció de l’any, que genera ocupació local i aporta valor afegit al territori, cosa que contribuïx també a frenar el despoblament rural.
Més llegit
-
Consulta les recomanacions d'Emergències davant de l'episodi de pluges d'este diumenge
-
La Safor concentra les acumulacions més grans del temporal, amb més de 146 l/m² a la Font d’en Carròs
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
Carmen Serrano (CSIRT): “Per Nadal creix el risc perquè nou de cada deu ciberestafes són fraus amb compres per internet”
-
Els ritus funeraris demostren que en la fundació de València va participar població del centre d’Itàlia
-
Diumenge amb pluges molt intenses al litoral de València, en avís roig des de les 12:00 hores