La producció de cítrics baixarà per quint any consecutiu a la Comunitat Valenciana
Les previsions són un 7% menys de collita en general i un 28% en la campanya de Clemenules
Les previsions per a la campanya citrícola d’enguany són d’un 7% menys que les del 2023, segons les dades que ha donat a conéixer este dilluns el Ministeri d’Agricultura. Este és el quint any consecutiu que minva la collita. Malgrat això, la Comunitat Valenciana continua al capdavant de la producció de cítrics en l'àmbit nacional.
No és una bona campanya. Encara més, és una de les més baixes dels últims anys i la raó és l'oratge. Les elevades temperatures i la falta de pluges estan afectant la floració i la qualitat dels cítrics. A més, la calor afavoreix les plagues.
En total es produiran 2,6 milions de tones de cítrics, un 7% menys que l’any passat, i la caiguda més gran la tindrà la producció de clemenules, perquè s’arreplegarà un 28% menys de fruita.
Pel que fa als registres històrics, la producció actual de cítrics està un 21% per davall de la mitjana de l’última dècada. Continua imparable l’abandonament de finques, però tornarem a ser els principals productors d’Espanya.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Roben a Alacant un tràiler amb roba de Zara valorada en un milió d’euros fent-se passar per policies
-
“Solta'm, no em mates": El testimoni de Vanesa, supervivent d’un apunyalament a Carcaixent