Les Falles impulsen amb força el sector de la restauració
El 80% dels establiments ha incrementat personal i preveu superar els resultats econòmics de l’any passat
La celebració de les Falles torna a impulsar amb força el sector de la restauració. Bars i restaurants han ampliat horaris per a atendre l’augment de clientela, especialment amb més activitat al carrer i una demanda elevada d’esmorzars i plats combinats.
El portaveu de la Coordinadora d’Hostaleria de València, Vicente Pizcueta, ha explicat a À Punt que hi ha “molta activitat al carrer i molta demanda d’entrepans i plats combinats, de manera que els horaris convencionals de dinars i sopars s’amplien”.
Per a fer front a este increment, el 80% del sector ha reforçat les plantilles durant el mes de març i té els magatzems preparats. El gerent de Divorare València, Félix Martínez, ha detallat que han portat “gent d’altres locals per a reforçar les plantilles de cara al que ve ara en Falles, que ja s’ha notat molt este cap de setmana amb un increment de vendes”.
Les reserves també avancen a bon ritme, sobretot per a la setmana gran. El gerent del restaurant Iván, Iván Rubio, ha assenyalat que “la setmana de Falles la tinc pràcticament al 80% tota la setmana, i el dia de Sant Josep al 100%, ja no hi ha lloc”.
Altres establiments opten per no admetre reserves i atendre la clientela per ordre d’arribada. El gerent de Boatella Tapas València, David Martínez, ha explicat que fa anys que ho intentaren “amb reserva i va ser impossible; ara la gent arriba, espera a la barra o fa una fila fora i té un poc de paciència”.
Amb este ritme d’activitat, el sector confia que la campanya fallera d’enguany supere els resultats econòmics de l’any passat.
Més llegit
-
L'Audiència de València envia a juí el germà de Ximo Puig
-
La Policia Nacional deté deu persones per explotar sexualment dones en cases de cites a Torrent i Catarroja
-
Espanya alça el confinament de les aus de corral cinc mesos després
-
Pugen els termòmetres, amb màximes que s’acosten als 30 °C en comarques d'interior i prelitoral
-
La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb 72.800 persones en llista d'espera per a ser operades i registra la taxa més baixa d'Espanya
-
“El de la Santa Faç, és dia d’ajuntar-se amb els amics”