La Unió Llauradora denuncia que el 2023 es perderen quasi 2.000 hectàrees de cultius
El sindicat agrari destaca el descens del cultiu de cereals i apunta que des de l'inici de la pandèmia s'han perdut 16.000 hectàrees
L'any passat va concloure amb la desaparició de 1.953 hectàrees de cultius valencians, segons ha publicat aquest dimarts la Unió Llauradora. Des de l'inici de la pandèmia, fa quatre anys, s'han perdut fins a 16.000 hectàrees que abans estaven dedicades a l'agricultura. L'associació ha obtingut aquesta informació a través de les dades de l'Enquesta de Superfícies i Rendiment dels Cultius.
En aquest informe destaquen els descensos dels cultius herbacis, amb els cereals de gra al capdavant (3.802 hectàrees menys) i també en els cultius farratgers (-1.905 ha). En canvi, augmenten els cultius de lleguminoses (+2.017 ha), hortalisses i flors (+571 ha) o els cultius industrials (+265 ha).
El secretari de la Unió, Carles Peris, ha criticat que aquesta "nova pèrdua en els terrenys de cultiu posa de manifest que cal adoptar polítiques en clau autonòmica per a evitar aquesta situació. Igualment, la Unió Llauradora critica que el govern de la Generalitat, format pel PP i Vox, no aprovara les esmenes que van proposar per als pressupostos agraris del 2024. Des de l'organització es recomanaven modificacions en els pressupostos de la Conselleria d'Agricultura, Ramaderia i Pesca per valor de 9,9 milions d'euros "per a destinar recursos a mesures socioeconòmiques" que beneficiarien els professionals del sector, molt afectat per "la sequera, el conflicte a Ucraïna i la creixent pressió en els costos de producció".
Més llegit
-
Els viticultors de cava de Requena denuncien les males pràctiques dels grans cellers
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Nervis i molta il·lusió en les primeres oposicions a mestre que se celebren al setembre
-
De 75 cèntims a 10 euros: la gilda es posa de moda i el preu es dispara
-
Menopausa: com podem distingir entre una necessitat de salut i un reclam comercial?
-
Mor un home de huitanta anys cornejat en els bous al carrer de la Vilavella