Una vintena d'empreses alacantines visiten la fira del calcer de Düsseldorf en una cita marcada per la Covid-19
El sector vol fer front a la caiguda d'exportacions en un certamen on el 50% de la representació de la sabata espanyola és valenciana.
La pandèmia de la Covid-19 ha fet que, tot i la popularitat de la sabata espanyola al mercat alemany, les exportacions hagen caigut un 26% en la primera meitat del 2020. Aquest diumenge, una vintena d'empreses alacantines del sector participaran en la fira del calcer de Düsseldorf, una de les més importants d'Europa.
D'acord amb el protocol del país, tots els empresaris i empresàries hauran d'acudir amb una PCR feta, la qual cosa garantix la seguretat de la cita des d'un punt de vista epidemiològic. El nombre de marques valencianes que acudixen a aquesta fira s'ha reduït quasi a la meitat perquè el comerç de la moda s'ha ressentit arran de la pandèmia.
En aquesta cita, el 50% de la representació de la sabata espanyola és valenciana. Elx hi participa amb 14 marques, Elda amb 4, i Crevillent i València amb dos. Tot i que per a la nova temporada s'esperen compres conservadores, cal estar-hi present, ja que juntament amb França i Itàlia, Alemanya és un mercat principal per a les exportacions del calcer valencià.
Més llegit
-
Mor de forma sobtada a l'Oceanogràfic una de les belugues rescatades del Canadà
-
Una xiqueta de 5 anys, intoxicada de gravetat després de prendre un suc en un local de Xàbia
-
Detenen el jove acusat de matar el padrastre amb un pes de gimnàs a València
-
Un veí de Ceuta, apunyalat presumptament per quatre migrants en un intent de robatori
-
MAPA | El preu de la gasolina trenca la barrera dels 2 € en prop del 40% dels assortidors de la Comunitat Valenciana
-
L'Audiència confirma juí per delictes lleus a l'alcalde de Silla i dos policies per suposades amenaces a una veïna