Una de cada cinc famílies valencianes viu en situació d'exclusió social
Més del 48% de les persones que viuen de lloguer estan en risc de pobresa, segons l'informe que han presentat Càritas i la Fundació Foessa
Una de cada cinc famílies a la Comunitat Valenciana viu en situació d’exclusió social, un percentatge que pràcticament no ha millorat des de 2018. Així ho alerta Càritas en la presentació de l’Informe Foessa sobre Exclusió i Desenvolupament Social 2025 a Espanya, que posa de manifest també que quasi la mitat de les persones que viuen de lloguer estan en risc de pobresa.
Tindre faena hui dia no garantix poder arribar a final de mes. La desigualtat entre rics i pobres creix, i l'anomenada classe mitjana està en retrocés. Les principals conseqüències són l'escletxa entre els salaris, congelats des del 2016, i l'augment dels preus, sobretot els de la vivenda. A més, la pobresa energètica s'agreuja.
L’estudi revela que més del 10% dels treballadors a la Comunitat Valenciana estan en exclusió social; és a dir, que els salaris no permeten cobrir les necessitats bàsiques. A més, 126.000 famílies tenen tots els membres en l'atur, i un altre sector treballa en ocupacions precàries o temporals.
Lloguer i vivenda, factors que empitjoren la situació
El preu del lloguer s’ha duplicat entre 2015 i 2024, i això limita el consum en altres àrees essencials i fa que moltes llars visquen al límit. El 48,3% de les persones que viuen de lloguer estan en risc de pobresa.
Més de 450.000 famílies valencianes no poden mantindre la casa a una temperatura adequada, i prop d’un milió no pot afrontar despeses imprevistes.
Perfils més afectats i reptes de futur
L'exclusió social afecta més les famílies en què la persona que sustenta principalment és dona, sense estudis, en cerca d’ocupació o de nacionalitat estrangera. També són especialment vulnerables les llars monoparentals i les famílies nombroses.
L’informe insta a un canvi de model social, amb polítiques integrals que aborden les causes estructurals de la desigualtat i fomenten la justícia social i ecològica.
Més llegit
-
Javier Martínez, pare de dos dels xiquets morts en el naufragi a Indonèsia: "Tinc molt de dolor perquè el meu fill es quede ací al mar"
-
L'exministre valencià Jordi Sevilla llança un manifest per a demanar un "canvi de rumb polític" en el PSOE
-
Troben mort un home sense llar en el pati d’un edifici municipal de Torrevieja
-
Comença el judici per la pressumpta compra de partits del CD Eldense
-
Pérez Llorca defensa mantindre l’activitat de la nuclear de Cofrentes més enllà del 2030
-
Controlat l’incendi d’una vivenda prefabricada a Castelló de la Plana