UGT confia que l'ERTO RED de Ford Almussafes es pose en marxa el 7 de gener
El sindicat afirma que en la reunió amb la direcció hi ha hagut "avanços" quant a les quantitats econòmiques; demanen el 90% del salari més el 100% de les pagues, les vacances i l'antiguitat
El sindicat UGT, majoritari en el comité d'empresa de Ford Almussafes, ha dit este divendres que estan preparats per a acordar l'ERTO del mecanisme RED per als pròxims dos anys i que es puga posar en marxa el 7 de gener. Així ho han indicat en un comunicat després de la reunió que han mantingut amb la direcció de l'empresa automobilística.
El govern central estudia aprovar un mecanisme per al sector de l'automòbil a València perquè la seua transició cap a la mobilitat sostenible i verda no supose una retallada traumàtica de les plantilles i per a propiciar la seua formació i reciclatge per a guanyar productivitat i competitivitat.
El sindicat encapçalat per Calos Faubel ha comentat que en la reunió de hui hi ha hagut "avanços" quant a les quantitats econòmiques a percebre. Diuen que s'haurà d'arribar al 90% del salari més el 100% de les pagues, les vacances i l'antiguitat i que "l'empresa no té marges en esta ocasió".
A més, han afegit que, perquè els cicles formatius siguen una realitat i es puguen posar en marxa amb plenes garanties, "serà necessari articular un pla de dos mesos de manera progressiva" fins a aconseguir la seua posada en marxa definitiva.
La planta pararà huitanta dies en vehicles i cinquanta en motors
Apunten també que, a més de l'excedent actual de 996 persones —que passaran per l'ERTO RED de manera rotativa fins a aconseguir quasi la totalitat de la plantilla—, "es pararà l'activitat huitanta dies a la fàbrica de vehicles i cinquanta dies a la fàbrica de motors".
Finalment, els sindicats han sol·licitat a la direcció que es cree una "comissió de seguiment" composta per la presidència i la secretaria del comité d'empresa i la direcció de relacions laborals amb la finalitat de "canalitzar i resoldre les incidències que puguen sorgir amb l'aplicació del mecanisme RED".
El comité d'empresa i la direcció de Ford Almussafes tornara a reunir-se el 27 de desembre.
Més llegit
-
Koldo, a Ábalos: “Tinc dos mòbils de Santos de totes les barbaritats. El teu cas és un joc de xiquets comparat amb ell”
-
Troben a quatre metres de profunditat el cadàver de l’home de 35 anys desaparegut al Túria
-
Avís taronja i groc per tempestes i granís en bona part de la Comunitat Valenciana esta vesprada
-
Catalá anuncia que la multinacional tecnològica Microsoft s'instal·larà a València
-
Atenció amb les tronades fortes dimarts de vesprada
-
Una alt càrrec d'Emergències confirma l'enviament de bombers a vigilar el Magre i el Poio (a Paiporta, Picanya i Torrent) a les 12:48 el dia de la dana
Més vist
Més escoltat
-
16.06.2025 | Línia de fons
-
16.06.2025 | 90 minuts
-
16.06.2025 | “Tema d’actualitat” Festa, sarau, gresca, marxa: 'La Historia del Ocio nocturno en España'
-
16.06.2025 | “El fil d’Irene” Les dones prerafaelistes invisibilitzades, però no invisibles
-
13.06.2025 | “Gran pantalla” i 'Votemos': una reunió de veïns que destapa els prejuís
-
16.06.2025 | “Distopies” Gaudir del temps lliure il·limitat