El turisme valencià perd vora 26.000 llocs de treball en un any
Al juliol hi havia 132.727 persones assalariades al sector, xifra que representa un caiguda del 16,2% respecte al juliol de 2019.
La complicada campanya turística d’aquest estiu s’ha traduït ja en una reducció de l’ocupació que crea el sector a la Comunitat Valenciana. Les dades del Turespaña indiquen que el turisme sumava al juliol 173.656 afiliats a la Seguretat Social, xifra que suposa 25.733 menys que un any abans. Aquest descens respon a la caiguda del número de treballadors assalariats, que es va reduir un 16,2%, mentre que la xifra d’autònoms es va mantindre pràcticament igual.
Les dades mostren que, a pesar de la dolenta evolució de l’ocupació al sector, al juliol hi havia més persones treballant al turisme que un mes abans. En concret, en comparació en la xifra d’assalariats sobre el mes precedent, hi ha 12.154 treballadors més (120.571).
La caiguda de l’ocupació és major a la Comunitat Valenciana que la mitjana estatal (15,7%). El mal comportament del mercat laboral turístic valencià sols és superat per les Balears i Catalunya. Pel que fa a l’ocupació d’autònoms al sector, la valenciana va ser una de les quatre autonomies que no va perdre afiliats.
Més llegit
-
La predicció d'Aemet per a Nadal: fred i passat per aigua
-
Bancs de boira dificulten la circulació al Baix Maestrat, la Plana d'Utiel-Requena i l'Alt Vinalopó
-
Oratge més estable per als pròxims dies
-
‘Punt a punt’ retransmet hui el València-Mallorca i demà el Llevant - Reial Societat
-
La Comunitat Valenciana acomiada la tardor amb un cap de setmana fred, plujós i fins i tot amb neu
-
L’alcalde de Jérica defén la seua innocència i diu que l'han denunciat adults
Més vist
Més escoltat
-
18.12.2025 | 90 minuts
-
18.12.2025 | Les notícies del migdia
-
17.12.2025 | Cadena de valor | Lloguers a l’alça i reptes empresarials a la Comunitat Valenciana
-
17.12.2025 | ContrÀpunt
-
17.12.2025 | L'hora de la cultura | Música solidària, memòria col·lectiva i avanços científics
-
17.12.2025 | Les notícies del migdia