Els sindicats sanitaris escenifiquen un “funeral” per a denunciar el deteriorament de la sanitat pública
Reclamen més plantilla, implantar la jornada de 35 hores i critiquen la derivació de recursos públics a la sanitat privada
Els sindicats sanitaris s'han concentrat este dilluns a les portes de la Conselleria de Sanitat. Consideren que la sanitat pública empitjora i ho han volgut escenificar en forma de funeral. Reclamen el compliment d'acords com la reducció de jornada, millores salarials i més personal. La protesta ha sigut convocada per SATSE, CCOO, UGT, CSIF, SAE, Intersindical Salut-IV i SIMAP.
Els participants han acudit vestits de negre, amb màscares blanques, i han desplegat una pancarta amb el lema “Funeral per la sanitat pública”. Durant la concentració també han col·locat un taüt negre de cartó amb la inscripció “RIP Sanitat Pública”.
Els representants sindicals han advertit que la sanitat pública es troba “al límit” i han reclamat, entre altres mesures, un augment de les plantilles, la implantació de la jornada laboral de 35 hores setmanals i que no es deriven diners públics a la sanitat privada.
Denuncien privatització i falta de substitucions
La secretària general autonòmica de SATSE, María Luz Gascón, ha assegurat que “la sanitat pública s’està morint” a causa de la “privatització massiva” d’intervencions quirúrgiques i proves diagnòstiques. A més, ha denunciat que no s’estan cobrint les substitucions i que es pretén tancar quiròfans durant l’estiu, una situació que, segons ha afirmat, augmentarà les llistes d’espera i la pressió sobre els professionals sanitaris.
Per la seua banda, la secretària general de la Federació de Sanitat i Sectors Sociosanitaris de CCOO PV, Yolanda Fernández, ha defensat la implantació de les 35 hores setmanals, l’increment de les plantilles estructurals i la reducció de la temporalitat, que ha situat al voltant del 22 o 23%.
Des d’UGT PV, Eva Plana ha afirmat que la sanitat pública “està morta” i que els treballadors es troben “exhausts” després d’assumir un excés de càrrega laboral. En la mateixa línia, el president autonòmic de Sanitat de CSIF, Omar Ruiz, ha assegurat que la situació “està ja al límit” i que els professionals “no poden més”.
La secretària autonòmica del Sindicat de Tècnics d’Infermeria (SAE), Nieves Gómez, i la responsable d’acció sindical d’Intersindical Salut, Marga Almazano, han reiterat les reivindicacions sobre l’augment de recursos i han alertat de la privatització del sistema sanitari.
Per la seua part, la coordinadora general de SIMAP, Concha Ferrer, ha denunciat la precarització de les condicions laborals i ha advertit dels riscos psicosocials que patixen els professionals, com l’estrés, el desgast professional o el cansament extrem.
Més llegit
-
La consellera d'Educació denuncia que els sindicats "volen derogar la llei de Lliberat Educativa aprovada a les Corts"
-
Denuncien una agressió policial a una manifestant durant la protesta per l'educació pública davant de Conselleria
-
La Policia Nacional obri un expedient disciplinari a l'agent que va agredir una docent
-
Educació denuncia "falsedats" dels sindicats i els representants majoritaris demanen un únic document marc per a negociar
-
Conselleria alça la sessió amb el desacord dels sindicats en la negociació: “S’ha de reobrir el tema de les retribucions salarials”
-
Mor un copilot i el pilot queda ferit molt greu al Ral·li de la Ceràmica a Castelló