El sector turístic perdrà 100 milions d'euros si no s'aprova el programa de l'Imserso abans de les eleccions
La patronal Hosbec insta el govern central a accelerar el tràmit per a evitar el retard en l'arribada dels pensionistes a la Comunitat Valenciana.
L'avançament de les eleccions generals, que podria comportar una paralització administrativa, ha generat preocupació i incertesa en el sector turístic de la Comunitat Valenciana. La raó és que es podria congelar la tramitació del nou contracte de l'Imserso abans de setembre. Un situació que no és nova, perquè ja es va donar fa quatre anys i el resultat va ser la pèrdua de 100 milions d'euros i l'aplicació d'expedients de regulació d'ocupació en hotels perquè la comercialització i arribada dels turistes de l'Imserso es va retardar 3 mesos.
"El govern central es va comprometre a tindre aprovats i publicats els plecs de condicions del programa de l'Imserso per a finals de 2018 però estem quasi en l'últim Consell de Ministres d'aquest govern i encara no estan", destaca Nuria Montes, secretària general d'Hosbec, la patronal hotelera de Benidorm, Costa Blanca i Comunitat Valenciana.
També es manifesta preocupada la portaveu de la patronal perquè, com diu, no sap si un executiu en funcions pot signar el programa.
180.000 pensionistes passen les vacances a la CV
A la CV més de 180.000 pensionistes espanyols passen les vacances en hotels de la Comunitat Valenciana. La major concentració hotelera està a Alacant i Benidorm, però també a Castelló i Gandia i "fa 4 anys es van perdre pel retard administratiu 100 milions d'euros en xifra de negoci", diu Montes. Per a evitar-ho, la secretària general d'Hosbec insta el govern central a accelerar o garantir aquest tràmit.
Més llegit
-
Un home de 22 anys mor en un accident de trànsit a la pedania valenciana de Carpesa
-
Temporal de mar, pluja i neu la primera setmana del 2026
-
Pérez Llorca: “Apel·le al consens perquè el govern espanyol contribuïsca al Pla Viu i rebaixe l’IVA en la compra de la vivenda”
-
La Policia confirma "desenes de morts" i un centenar de ferits en l'incendi d'un bar a l'estació suïssa d'esquí de Crans Montana
-
La balisa per als vehicles, l’abonament de transport únic o la pujada de les pensions: què canvia amb l’arribada del 2026?
-
Indonèsia inicia la sèptima jornada de recerca dels tres valencians desapareguts