La reina mostra el suport al sector del calcer valencià amb una visita a Elda
Recorre les instal·lacions d'una firma de sabates d’alta gamma, de la qual és usuària, i que fa cent anys que està en el sector
La reina ha mostrat este dijous el seu suport al sector del calcer valencià, un sector clau en l’economia valenciana, que ocupa 14.000 persones en vora 2.000 empreses. Letícia ha visitat una d’estes firmes, radicada a Elda, i que precisament ha complit un segle de trajectòria, Pedro García. La reina és usuària habitual de les sabates d'esta marca, que es dissenyen i es confeccionen a Elda.
De fet, durant la visita, en què ha estat acompanyada del president de la Generalitat i la ministra de Ciència, s’ha mostrat interessada per tot el procés de fabricació del calcer que ix d’estes naus d’Elda i ha preguntat directament a les aparadores per tot el que li semblava curiós.
L’empresa que ha visitat la monarca és una de les que treballa el calcer de manera artesanal al nostre territori. Actualment, quan celebra els cent anys de trajectòria, són els germans Mila i Pedro García, fills i nets dels fundadors, els que estan al capdavant del negoci. Les sabates de gamma alta que fa esta firma a Elda s’exporten a 48 països. En els tallers que té al Vinalopó treballen més de 120 persones.
Una “vella” coneguda de la reina
No és la primera vegada que la reina està en contacte amb esta empresa. A més de ser clienta habitual, fa sis anys, el 2020, ja va entregar a Pedro García el Premi Nacional de la Moda a la indústria del calcer, un guardó atorgat pel Ministeri d'Indústria per a distingir la trajectòria de la companyia, el seu compromís amb la qualitat i els productes fets a Espanya.
La primera visita reial a Elda en mig segle
A Elda esperaven amb ganes la visita de Letícia. Era la primera vegada que esta reina estava al municipi, però a més feia cinquanta anys que els membres de la Casa Reial no visitaven el municipi dins d’un acte oficial. En desembre del 1976, els reis Joan Carles i Sofia van estar a Elda.
Més llegit
-
L'alumne amb la nota més alta en la PAU a la Comunitat vol estudiar medicina per a retre homenatge a son pare
-
L’amor no té edat: ‘El retrovisor’ explora les noves relacions sentimentals de les persones majors
-
El curs escolar 2026-27 començarà el 9 de setembre i finalitzarà el 18 de juny a la Comunitat Valenciana
-
El 95,23% dels estudiants valencians que es presentaren a la PAU superen la prova
-
Assalten de matinada una sucursal bancària de Casinos amb explosius
-
Demanen 13 anys de presó per a dos músics acusats de violar una jove després d'un concert a Mislata