Puig anuncia plans de prevenció de riscos penals en les empreses públiques
Es tracta d'una acció per a contrarestar la corrupció, dirigida tant a empreses de l'administració autonòmica com a les de les entitats locals.
La Generalitat i l'Agència Antifrau es coordinaran per a impulsar plans de prevenció de riscos penals en les empreses públiques valencianes i impedir actuacions irregulars.
Es tracta d'una acció directa per a contrarestar la corrupció, dirigida tant a empreses de l'administració autonòmica com a les de les entitats locals.
L'anunci, l'ha fet el president de la Generalitat, Ximo Puig, en la sessió de control a les Corts en una resposta al portaveu de Podem, Antonio Estañ, que li ha demanat "valentia" per a iniciar "la fi" de les diputacions.
El síndic de la formació morada ha defés la supressió de les diputacions perquè s'han convertit en unes institucions "zombis que només han servit per al clientelisme i per a la corrupció".
A més, el president ha anunciat que en els pròxims mesos es presentarà una llei de governs locals, que intentarà "assumir al màxim" el principi de subsidiarietat. Així mateix, ha reivindicat que l'actual Consell té "una aliança amb els ajuntaments" i és el govern "més municipalista que ha existit mai" a la Comunitat.
Puig ha afirmat que la Comunitat jugarà "un paper clar" en la definició d'un nou model territorial per a Espanya, des de la igualtat dels ciutadans i la singularitat dels territoris, i sense cercar "nous fantasmes i nous enemics, que l'única cosa que desperten és la xenofòbia i l'odi".
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
Daimús, Xeraco, Tavernes de la Valldigna i Orihuela, pendents de les analítiques de l'aigua després del tancament de les seues platges
-
Les farmàcies tancaran un dia en juliol per l'impagament de maig per part de l'administració
-
Vols cancel·lats i retardats als aeroports de València i Alacant per la vaga de controladors de França
-
Gan Pampols: "M'hauria agradat consensuar el Pla Endavant amb el govern, però no ha sigut possible"
-
Entrar més tard al món laboral obligarà els joves a jubilar-se als 71 anys en 2065