El preu de l'habitatge es va encarir un 14,3% en el primer trimestre de l'any, més d'un punt per damunt de la mitjana estatal
En l'increment interanual valencià, un dels més alts en el conjunt autonòmic, ha influït la pujada de l'habitatge de segona mà, que ha sigut del 14,9%, quatre punts per sobre de l'obra nova
El preu de l'habitatge es va encarir un 14,3% a la Comunitat Valenciana entre gener i març, en comparació amb el mateix trimestre de l'any anterior: més d'un punt per sobre de la mitjana estatal (+12,9%) segons les dades actualitzades este dilluns per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). L'increment és un dels més alts en el conjunt autonòmic, només superat per Aragó i Múrcia (15,6%), Castella i Lleó i Ceuta (14,9%) i al mateix nivell que han experimentat Astúries i La Rioja.
L'habitatge de segona mà ha pujat un 14,9% de mitjana a les comarques valencianes, contra un increment més contingut, del 10,7%, del de primera mà. Xifres, en tot cas, superiors a l'increment mitjà estatal, del 13,5% (+0,4% en este trimestre) en segona mà i del 9,1% en obra nova (-2,1% respecte de l'últim trimestre del 2025), en este cas la taxa més baixa des de les acaballes del 2023.
44 trimestres a l'alça
La variació trimestral ha sigut del 3,3% a la Comunitat Valenciana, superada en este període per moltes autonomies i lleugerament per sota de l'increment mitjà entre gener i març (+3,5%). Tanmateix, el preu de l'habitatge continua fora de control al conjunt de l'estat espanyol: encadella 44 trimestres a l'alça (tres anys i mig), els cinc últims amb augments superiors al 12%.
Les noves dades de l'INE evidencien increments del preu de dos dígits en totes les autonomies. El més contingut s'ha produït a Canàries (+10,7%), Catalunya (+10,5%), Navarra (+10,5%) i el País Basc (+10,3%).
L'habitatge ja es va encarir un 12,7% de mitjana al 2025, dos dècimes menys de les que mostra la variació interanual després d'un trimestre més a l'alça, el 12,9% de mitjana que l'INE ha fet públic este dilluns.
Més llegit
-
Compatible amb un salari i tres anys mínims de residència a la Comunitat Valenciana: els nous requisits de la Renda Valenciana d’Inclusió
-
El Consell aprova un primer paquet de 23,5 milions d'urgència per als afectats per la dana Adam
-
Hàbits i salut dels valencians: la població que fuma cada dia cau vora cinc punts en dos anys, mentre que puja l'obesitat
-
La Safor i la Marina es desperten l'endemà de la dana amb moltes cases negades i sense llum ni aigua
-
Tensió i insults a Pedro Sánchez en arribar a Oliva
-
Els primers indicis apunten que la mort d'un agricultor a la Marjal de Pego-Oliva no guarda relació amb la dana