El preu de l'habitatge puja un 10,1% a la costa mediterrània en l'últim any
A tot Espanya, l'increment ha sigut d'un 6,8%, segons un informe de Tinsa.
El preu de l'habitatge puja un 10,1% en un any a la costa mediterrània, mentre que a tot Espanya l'increment ha sigut d'un 6,8%. Són dades de gener de la firma de taxació Tinsa.
Aquest increment interanual a la costa mediterrània és més de tres punts superior al que registrava en desembre. Al conjunt d'Espanya, l'augment ha sigut menor: tres dècimes.
Tot i així, el preu mitjà de l'habitatge, nou i usat, és encara un 34 per cent inferior al màxim registrat en 2007.
En termes anuals (entre gener de 2019 i gener de 2018), la costa mediterrània i les capitals i grans ciutats han experimentat les apreciacions més significatives (10,1% i 9%, respectivament). En canvi, municipis de l'interior peninsular registren un encariment molt menor (1,5%). Les àrees metropolitanes i els territoris insulars mostren xifres anàlogues a la mitjana espanyola, pròximes a un 7%.
En els informes mensuals Tinsa no desglossa les xifres per comunitats autònomes i capitals, aquestes dades s'ofereixen en els informes trimestrals.
Més llegit
-
Els banyistes es troben amb un escaló de metre i mig vora mar a la platja de Motilla, a Sueca
-
Mor una dona de 54 anys a la piscina municipal de Mislata
-
Desmantellen una trama piramidal que operava des de Silla i va estafar més d’un milió d’euros a través d’un club fals d’inversors
-
El Sindicat d'Estudiants de València denuncia l'assalt de la seua seu pel regidor de Vox Juanma Badenas
-
MAPA | Quants diners cal tindre estalviats per a pagar l'entrada d'un pis al teu municipi?
-
Emergències llança un avís especial per l'onada de calor prevista per a dilluns al nostre territori