El port de València ja té una instal·lació pionera a Europa per a subministrar hidrogen a les terminals
L'ús de la nova hidrogenera permetrà una reducció del 100% de les emissions de CO₂ als patis de terminals, atés que el residu que genera és aigua
El port de València ja té la seua nova hidrogenera, una estació de servei d'hidrogen situada al moll nord. Està composta per un tanc d'hidrogen H2 i un compressor per a poder subministrar el nou combustible a les màquines que treballen a les terminals de contenidors que formen part del projecte H2Ports.
Es tracta d'una iniciativa pionera a Europa, que es concretarà en els pròxims dies amb l'arribada de la unitat mòbil amb el dispensador. Posicionarà el port de València com el "primer recinte del continent a utilitzar tecnologies de l'hidrogen per a moure apiladores i grues mòbils de contenidors", segons ha explicat l'Autoritat Portuària de València (APV) en un comunicat.
Aquesta tecnologia permetrà una "important" reducció de les emissions de CO₂ als patis de terminals, "concretament del 100% en les màquines que fan servir l'H2, atés que el residu que genera aquest combustible és aigua", ha detallat el port.
El president de l'APV, Aurelio Martínez, ha destacat que "aquest és un pas més de les diferents accions que Valenciaport està duent a terme per a ser un recinte que conjumina sostenibilitat i creixement".
La consellera de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat, Rebeca Torró, ha ressaltat que el projecte és un exemple de l'aposta per "desenvolupar accions en l'àrea logística i de mobilitat que ens permeten tindre un futur neutre d'emissions i atraure talent amb iniciatives que combinen sostenibilitat, innovació i energies netes".
Prototip d'apiladora de contenidors
L'estació d'hidrogen subministrarà el combustible necessari per a garantir els cicles de treball continus dels equips que formen part del projecte H2Ports.
Un dels equips, en l'actualitat en fase de construcció, serà la maquinària o prototip del vehicle Reach Stacker o apiladora de contenidors que estarà alimentat amb aquesta energia i que es provarà a la terminal d'MSC de València.
L'altre equip serà una adaptació d'un cap tractor 4 x 4 convencional, que tindrà una pila de combustible adaptada i que es provarà en les operacions de càrrega i descàrrega a la terminal del Grup Grimaldi.
Estació de subministrament d'hidrogen
L'estació de servei d'hidrogen l'ha dissenyada i construïda el Centre Nacional de l'Hidrogen. Inclourà una part fixa que es dedicarà a la recepció, l'emmagatzematge i la compressió de l'hidrogen fins que tinga adequada per al lliurament, i una part mòbil que emmagatzemarà l'hidrogen comprimit. Aquesta part inclourà un dispensador d'aquest combustible per proveir carburant a la maquinària portuària.
La utilització de l'hidrogen com a combustible és una de les línies de treball que està duent a terme el port de València, reconeguda pel govern d'Espanya com a referent en el marc del full de ruta de l'hidrogen.
Més llegit
-
Els passatgers de Ryanair poden portar des de hui un equipatge de mà més gran i gratuït
-
Les forces de seguretat intensifiquen la recerca dels tres fugitius que han protagonitzat tirotejos a l'Horta Sud
-
Un dels periodistes agredits: "Esperem que la denúncia servisca perquè ningú torne a intentar censurar per mitjà de la violència"
-
Un incendi de vegetació a Oliva alerta els veïns de les vivendes pròximes en la localitat
-
Menys alumnat i més professorat: el curs escolar arrancarà amb 810.730 estudiants en totes les etapes i 83.592 docents
-
À Punt revoluciona la graella amb nous formats i més informatius en directe per a apujar l’audiència
Més vist
-
04.09.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
FOTOGALERIA | Presentació de la nova temporada de tardor 2025 d'À Punt
-
04.09.2025 | Informatiu nit
-
La gran aposta esportiva en la nova temporada d'À Punt
-
04.09.2025 | Entrevista LNM Samira Khodayar, coordinadora de CEAMET
-
04.09.2025 | Les notícies del matí | TV | Tercera hora