El port d'Alacant augmenta les escales de creuers i rep un 64% més de passatgers el 2023
Enguany estan previstes 84 escales i l'arribada de més de 192.000 turistes
El port d'Alacant ha consolidat el 2023 el creixement en escales de creuers, ja que la previsió de tancament per a enguany és de 84 escales. Per tant, més de 192.000 turistes hauran visitat la ciutat, la qual cosa suposa un 64 % més de passatgers que l'any passat.
L'Autoritat Portuària alacantina ha posat en valor en un comunicat que, després de la crisi de sanitària de la covid, el port d'Alacant "no sols ha recuperat la normalitat respecte al trànsit de creuers", sinó que està experimentant "un creixement exponencial en matèria d'escales en els últims dos anys".
En aquest sentit, ha rememorat que el 2019 s'havia produït una disminució, respecte a l'any anterior, a 43 escales i 63.000 passatgers, que unida a la parada tècnica dels anys 2020 i 2021 per les restriccions sanitàries "no auguraven una bona tendència per a Alacant".
No obstant això, el 2022 les escales "van superar xifres no aconseguides feia més de deu anys", ja que van arribar a les 59 escales, amb més de 117.000 creueristes. "Unes xifres de rècord que continuen augmentant, amb la ferma aposta del Port d'Alacant per a desestacionalitzar els creuers que arriben a la nostra ciutat", ha emfatitzat.
D'aquesta manera, ha recalcat que el 2023 continua la "tendència a l'alça" i la previsió de tancament és de 84 escales, la qual cosa representa més de 192.000 turistes, un 64% més de passatgers que l'any passat. Igualment, les previsions per al 2024 són "encara més encoratjadores", ja que s'espera l'arribada de més de cent vaixells al port alacantí, amb prop de 220.000 visitants.
L'Autoritat Portuària ha assenyalat que aquestes xifres posen en relleu la "importància estratègica creixent que està adquirint el port d'Alacant en el sector creuers", la qual cosa considera que és resultat de l'"esforç i la col·laboració" de l'entitat portuària i altres entitats a través de l'Observatori de creuers.
A més, ha subratllat que aquesta "importància estratègica està avalada" per MSC, "una de les companyies líders en el sector dels creuers". "Aposta fermament pel port d'Alacant, al marge de les temporals decisions operatives que es puguen prendre per la canviant situació geopolítica dels països de l'arc Mediterrani", ha apuntat.
En aquesta línia, el director general d'MSC Cruceros a Espanya, Fernando Pacheco, ha indicat que Alacant "s'ha convertit en un port clau per a MSC, no sols per l'atractiu turístic de la ciutat, sinó perquè brinda l'oportunitat de treballar amb el Port d'Alacant i tots els col·laboradors a la regió".
Més llegit
-
Els bombers informen la jutgessa de la dana que Emergències és responsable del control del cabal en rius i barrancs
-
Les impactants imatges del túnel de l'AP-7 negat a Pilar de la Horadada: cotxes atrapats i conductors amb l'aigua al coll
-
Copernicus estima que la riuada causada per la dana Adam va negar almenys 1.050 ha a la Safor i la Marina Alta
-
El Consorci de Compensació d'Assegurances rep vora 5.900 peticions d'indemnització per la dana a la Comunitat Valenciana
-
La Generalitat eleva a 41 els pobles afectats per l'última dana i amb ajudes urgentes
-
Jorge Suárez, subdirector d'Emergències el 29-O, deixa el càrrec a petició pròpia