El PIB creix un 1,3% a la Comunitat Valenciana en el segon trimestre de l'any, més que la mitjana nacional
L'increment intertrimestral és el mateix que a Catalunya i Madrid i només el superen les Balears i les Canàries
El producte interior brut (PIB) ha crescut un 1,3% a la Comunitat Valenciana en el segon trimestre del 2022 respecte al primer, mentre que la mitjana espanyola es va situar en l'1,1%, segons les estimacions de l'Autoritat Independent de Responsabilitat Fiscal (Airef) publicades aquest dilluns.
L'increment intertrimestral de la Comunitat Valenciana és similar al de Catalunya i Madrid, i només l'han superat les Balears (2,5%) i les Canàries (1,5%).
El creixement més feble del PIB en el segon trimestre d'enguany s'ha registrat a Cantàbria, amb un increment del 0,5%, seguit d'Extremadura (0,6%).
D'altra banda, l'increment interanual de la Comunitat Valenciana ha sigut del 7,2%, també per damunt de la mitjana estatal (6,3%), i només per davall de les Balears (13,8%) i les Canàries (11,6%).
El Consell assegura que l'economia valenciana ha aconseguit el nivell previ a la pandèmia
La Conselleria d'Economia Sostenible ha valorat les estimacions de l’AiReF sobre el creixement del PIB i assegura que reflecteixen que l'economia valenciana ha aconseguit el nivell d'activitat previ a la pandèmia.
En un comunicat, Economia Sostenible ha ressaltat la bona evolució de la Comunitat Valencana en termes macroeconòmics, considerant “la forta crisi econòmica” provocada per la pandèmia de covid-19, i les dificultats derivades de la crisi provocada per la guerra a Ucraïna, la inflació i els problemes en les cadenes de subministrament a nivell internacional.
Malgrat la bona evolució, el conseller Rafa Climent ha manifestat que el món es troba en una situació econòmica complexa, “en la qual és necessari tant reforçar la protecció social en el marc del model productiu valencià, com les polítiques de canvi de model econòmic en clau de sostenibilitat econòmica i ambiental".
Més llegit
-
Reobri el Pont de la Memòria de Cheste, reconstruït després de la dana del 2024
-
Kejelcha guanya la Mitja Marató de València sense rècord del món
-
El projecte “Salvem les fotos” fa una crida urgent per a trobar més voluntariat
-
Renfe invertirà 20 milions en la reforma del taller de la Font de Sant Lluís de València
-
Mazón respon a Sánchez: “Indecent és tractar de traure rèdit polític del dolor i de la tragèdia per a tapar els escàndols de corrupció que l’envolten”
-
Arriba el fred: el Baix Maestrat es desperta amb mínimes de 4 °C a les portes d’un canvi d’oratge