El pes de les empreses d’alta competitivitat es frena a la Comunitat Valenciana
Un informe de l’IVIE recorda la importància d’aquestes societats, que aporten més del 50% del PIB valencià
El pes de les empreses d'alta competitivitat de la Comunitat Valenciana no augmenta al ritme desitjat. El 23,7% són altament competitives, però en els últims anys han frenat el creixement. És la principal conclusió de l'últim informe elaborat per l'Institut Valencià d'Investigacions Econòmiques (IVIE) i CaixaBank.
“El que està passant és que al mercat s’està equilibrant la generació d’ocupació de les empreses un poc menys competitives”, ha explicat Alejandro Escrivà, director de l’observatori GECE de l’IVIE.
Les traves administratives i les dimensions de les companyies, no ajuden, segons expliquen aquestes entitats. "El tamany de les empreses és relativament menor al de la mitjana espanyola", ha dit Escrivà. Des de l’IVIE han recordat la importància que aquestes societats tenen per a l'economia del territori, ja que continuen aportant el 53,8% del PIB i el 44% de l'ocupació. "Una contribució molt gran a la generació de riquesa", en paraules d'Escrivà.
Dins d'aquest grup destaquen, sobretot, les empreses familiars, que representen el 91,1% del total al nostre territori. Des de l'IVIE consideren que a la Comunitat Valenciana caldria reforçar sectors com el tecnològic, que tenen un pes important en el grup d'empreses d'alta competitivitat.
Més llegit
-
El govern espanyol rebaixarà l'IVA dels carburants, la llum i el gas al 10% entre les mesures per a fer front a la guerra a l’Iran
-
El foc de la Cremà acomiada unes Falles convertides en un clam col·lectiu per la pau
-
Imputen quatre sanitaris per la mort d’una xiqueta de dotze anys de Jérica per peritonitis purulenta el 2023
-
Pérez Llorca desfila en l'Ofrena amb la seua filla "molt emocionat" en un dia "inoblidable"
-
La V-30 presenta cinc quilòmetres de retenció en sentit al port de València
-
Catalá aposta per ordenar millor la mobilitat en Falles i endurir les sancions per conductes incíviques