Directes
Ara en la televisió
CANTEM!
NTC

El personal de terra de dotze aeroports, inclosos València i Alacant, cridats a una vaga indefinida des de dilluns

La convocatòria, en plena Setmana Santa, s'estén als 3.000 treballadors de Groundorce i se superposa amb una altra, del 2 al 6 d'abril, del personal de terra de l'empresa Menzies, que opera a l'aeroport d'Alacant-Elx

Una de les escales d'accés a les aeronaus de Groundforce, en una imatge d'arxiu / Globalia via Europa Press

Els sindicats CCOO, UGT i USO han convocat una vaga indefinida a partir del dilluns 30 de març en Groundforce, l'empresa del grup Globalia que s'encarrega dels servicis en terra d'Air Europa. La protesta afectarà dotze aeroports, inclosos dos valencians: el de Manises i Alacant. La resta són els de Barcelona, Madrid, Palma, Eivissa, Màlaga, Las Palmas, Tenerife, Lanzarote, Fuerteventura i Bilbao.

Hi ha 3.000 treballadores i treballadors convocats a la vaga, que s'efectuarà en els torns de matí, vesprada i nit (des de les 05:00 a les 07:00, des de les 11:00 fins a les 17:00, i des de les 22:00 fins a les 00:00 hores).

En un comunicat, CCOO ha explicat que manté la mà estesa cap a la negociació i la cerca de solucions, com a prioritat, però advertixen que no acceptaran decisions empresarials que buiden de contingut els acords col·lectius ni que traslladen a la plantilla el cost de la inflació i de la "mala" gestió empresarial.

Els sindicats i l'empresa xoquen per la "correcta" aplicació de les taules salarials i, en particular, sobre l'aplicació del diferencial derivat de l'IPC i la garantia del poder adquisitiu arreplegada en el conveni.

Groundforce va obtindre dotze llicències en l'última adjudicació per al servici d'assistència en terra d'Aena, el setembre de 2023, per als aeroports de major volum de càrrega en què opera la companyia a Espanya.

Vaga en Menzies, que opera a Alacant, del 2 al 6 d'abril

L'anunci s'ha fet després que les organitzacions sindicals han suspés la primera jornada de vaga programada este divendres a la mateixa Groundforce i que UGT també haja cancel·lat els primers dos dies (28 i 29 de març) de la que ha convocat en solitari a Menzies, un altre operador de servicis de terra, en este cas del grup kuwaitià Agility.

Esta segona companyia opera a Alacant, Barcelona, Palma, Màlaga, Gran Canària, Tenerife sud i Tenerife nord. Esta protesta es manté del 2 al 6 d'abril durant les 24 hores.

També et pot interessar