La tempesta de pedregada arruïna el 20% de la collita prevista de caqui a la Ribera
AVA-Asaja estima que el granís ha malmés 5.000 tones de caqui a Carlet i Massalavés
La campanya del caqui a la Comunitat Valenciana afronta un nou revés després que una forta tempesta de pedregada que va caure este dilluns a la comarca de la Ribera provocara danys greus en unes 5.000 tones de fruita, principalment als termes municipals de Carlet i Massalavés, segons les primeres dades d’AVA-Asaja. La pedra ha afectat el 20% dels caquis que encara quedaven per collir a Carlet —al voltant del 60% del total—, concentrats especialment a l’oest i sud del municipi.
Fernando Hervás, delegat d’AVA-Asaja a Carlet, ha explicat que “hi ha fruits amb més de 25 cops de pedra i fulles completament destrossades. La tempesta ens va agafar per sorpresa i en algunes parcel·les va ser devastadora. Estimem que la pèrdua podria superar les 3.000 o 4.000 tones, cosa que representa un impacte molt important per a l’economia i l’ocupació local”.
Per la seua banda, les primeres imatges de la pedregada van arribar des de Massalavés, on els carrers es van cobrir d’un mantell blanc. El granís va afectar el 60% del terme municipal, on encara restava per collir la meitat del caqui d’esta temporada.
José Alberto Martorell, delegat d’AVA-Asaja a Massalavés, ha assenyalat que “encara que la mida del granís era menuda, com grans d’arròs, va causar grans danys a una fruita amb pell fina i en un moment molt avançat de maduració.
"Els caquis afectats perden valor comercial i ja no són aptes per al mercat en fresc, un any en què els preus estaven molt bé. Així que els agricultors damnificats per la pedregada patirem pèrdues econòmiques”, ha dit.
La pèrdua d’estes més de cinc milions de quilos de caqui en un moment clau de la campanya pot provocar, segons AVA-Asaja, un increment dels preus per als productors. L'organització recomana també als agricultors que contracten l’assegurança agrària, ja que és l’única garantia per a protegir-se d’estes adversitats climàtiques.
Més llegit
-
La Policia alerta d'una nova campanya fraudulenta que permet als ciberdelinqüents usar el teu compte de WhatsApp
-
Teresa, de 93 anys, està en bon estat de salut després de ser rescatada en una taula de pàdel surf durant la dana
-
Els bombers informen la jutgessa de la dana que Emergències és responsable del control del cabal en rius i barrancs
-
Executen el desnonament de l’investigador de la UV Daniel González a Burjassot
-
El Constitucional tomba l’intent del Consell de salvar les cases de Babilònia de la platja de Guardamar del Segura
-
Alerta al món per dos fallades en el llenguatge PHP, que amenaça el 70% de les webs