Ouigo obté permís provisional per al trajecte Madrid-Elx-Múrcia i presumeix que operarà l’any que ve
La companyia de baix cost comença ara les proves amb els trens i preveu que en octubre aconseguisca l’autorització definitiva
Ouigo, l'operador d'alta velocitat de baix cost del grup francés SNCF, ha obtingut l’autorització provisional de l’administrador de les infraestructures ferroviàries d’Espanya, Adif, per a operar en la línia Madrid-Elx-Múrcia. De manera que la companyia començarà les proves d'homologació dels trens a partir d’ara i preveu poder oferir aquest trajecte, que uniria Madrid amb Múrcia, en el primer semestre de 2024.
El permís definitiu d’Adif està previst per al pròxim octubre, segons han confirmat fonts de la companyia, que espera que no hi haja cap canvi en tractar-se d'un tràmit tècnic. A pesar que Ouigo desconeix la data exacta en què els trens faran aquest recorregut, calcula que serà durant la primera meitat de l’any que ve.
Ouigo va notificar a la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) la intenció d'ampliar els seus serveis a Segòvia i Valladolid, trajectes considerats com a Obligació de Servei Públic (OSP), a més d'Elx i Múrcia.
La màxima responsable de la companyia a Espanya, Hélène Valenzuela, va assegurar que els enllaços amb Elx i Múrcia eren tècnicament “assequibles” i que creia que el mercat anava “a funcionar”.
La companyia de baix cost va començar a oferir el servei ferroviari entre Madrid i València a l'octubre, mentre que el trajecte entre la capital alacantina i Madrid l'ofereix des d'abril.
Més llegit
-
Educació publica el calendari d'admissió i matriculació per al curs 2026-2027
-
Trump anuncia que tallarà tot el comerç amb Espanya perquè "és un soci terrible"
-
Pérez Llorca suma a la baixada d'impostos a la Comunitat Valenciana les noves deduccions a la música, pioneres a Espanya
-
Mascletà en directe del dimecres 4 de març de les Falles 2026 de València
-
Omplir el depòsit este dimecres resulta fins a 10 euros més car que ahir per la guerra al Pròxim Orient
-
Tràfec de gent a les gasolineres per a afanyar-se a omplir el depòsit abans que pugen els preus
Més vist
Més escoltat
-
03.03.2026 | "Psicologia", amb Lorena Gascón | Cinema i trastorns mentals: entre realitat i ficció
-
03.03.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
03.03.2026 | Cadena de valor | Els efectes econòmics del conflicte a l’Iran arriben a la Comunitat Valenciana
-
04.03.2026 | Les notícies del migdia
-
04.03.2026 | 90 minuts
-
04.03.2026 | Amunt i avall | Segona Part