Directes
Ara en la televisió
LA FINESTRA ESPORTIVA
Ara en la ràdio
L'HORA DE LA CULTURA

El nou permís de dos setmanes per atenció als fills es podrà demanar des de gener

El podran sol·licitar els progenitors de xiquets nascuts o adoptats a partir del 2 d’agost del 2024, de manera flexible, fins que el menor complisca huit anys

El permís retribuit es podrà disfrutar fins que els xiquets tinguen 8 anys / Shutterstock

El nou permís retribuït de dos setmanes, al qual es poden acollir els progenitors per a la cura de fills de fins a huit anys, es podrà sol·licitar des de l’1 de gener, sempre que el xiquet haja nascut a partir del 2 d'agost de 2024.

La Seguretat Social ha posat en marxa este dimecres una campanya informativa, a través de correus i SMS, per a comunicar als 365.747 potencials beneficiaris d’esta prestació que poden sol·licitar-la des de gener i fins que el xiquet complisca huit anys.

Este estiu es va aprovar una ampliació dels permisos per naixement i cura, amb una setmana addicional de permís per naixement (fins a un total de 17 setmanes) i altres dos per cura (quatre en cas de famílies monoparentals), que poden disfrutar els pares de xiquets nascuts o adoptats a partir del 2 d’agost de 2024 de manera flexible fins que el menor complisca huit anys.

El nou permís es pot sol·licitar a través del portal de prestacions de la Seguretat Social, amb una antelació màxima de 15 dies i sempre que s'haja avisat a l'empresa amb almenys 15 dies d'antelació perquè l'ocupador envie el certificat d'empresa amb la data d'inici i final del descans.

També et pot interessar