Montero espera avançar en el nou sistema de finançament autonòmic en un temps "curt"
La ministra ha reiterat que la Comunitat Valenciana és la regió pitjor tractada en l'actual sistema de finançament: "Ho diuen tots els informes"
La ministra d'Hisenda i portaveu del govern, María Jesús Montero, ha apel·lat aquest dijous a la "disposició" dels partits polítics i les comunitats autònomes per a avançar en el nou model de finançament autonòmic, amb l'objectiu d'"obtindre resultats en un termini de temps curt".
"Continuarem treballant en el finançament, però mentrestant seguirem aportant recursos a les comunitats de manera incondicionada perquè puguen atendre totes les decisions extraordinàries", ha declarat abans de la clausura del 43é Congrés de la UGT a València.
Montero ha reiterat que la Comunitat Valenciana és la regió pitjor tractada en l'actual sistema de finançament: "Ho diuen tots els informes". Un model que, a juí seu, llança diferències injustificables entre les comunitats amb millor i pitjor finançament per càpita. "És un element que cal corregir", ha constatat.
Per això, Hisenda preveu començar a treballar "en els pròxims mesos" en les variables de població ajustada que defineixen la distribució de recursos, com la insularitat, la població major de 65 anys o la població infantil.
La ministra portaveu, al marge del model de finançament, ha destacat els fons aportats pel govern a les comunitats autònomes durant la crisi, "una perspectiva radicalment diferent". Ha recordat que la Comunitat Valenciana va rebre el 2020 un total de 2.427 milions extra en transferències de l'Estat a través dels lliuraments a compte, el fons Covid i els socials extraordinaris.
Sense aquests recursos addicionals, els ingressos de la Comunitat Valenciana haurien caigut un 2,45% l'any passat en lloc d'augmentar un 11,2%, precisen des d'Hisenda.
Mantindre els ERTO
D'altra banda, Montero ha dit que seria "bo i convenient" que romanguera en el mercat laboral un mecanisme de flexibilització com els ERTO, perquè l'acomiadament no siga la forma prioritària triada per les empreses per a afrontar situacions de crisi. Montero ha manifestat que els ERTO estan sent un mecanisme de "moltíssima utilitat" i els treballadors n'han eixit de manera progressiva, així com que ara mateix queden menys de 600.000 persones afectades.
Montero s'ha compromés al fet que la pròrroga dels ERTO es renove abans que concloga el període actual i que en aquests moments s'estan ultimant els ajustos pel que fa a les condicions i terminis, que espera que siga l'última etapa en el tancament de la crisi sanitària i econòmica.
Més llegit
-
Educació cita els sindicats docents esta vesprada després de rebre la nova proposta per a desconvocar la vaga
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Condemnen a tres anys i mig de presó el capità del vaixell naufragat a Indonèsia en què van morir quatre valencians
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
L'alcaldessa de Torrent va dir a Mompó a les 18 h que s'havia desbordat el barranc de l'Horteta i a Argüeso a les 19 h que hi havia un mort
-
El professorat enceta este dilluns la tercera setmana de vaga indefinida