Directes
Ara en la televisió
ATRAPA'M SI POTS
Ara en la ràdio
LA VESPRADA D'À PUNT

Més de la meitat de les empreses valencianes de gran consum preveu créixer més d’un 5% enguany

El sector assenyala en l'informe d'Aecoc la falta de voluntat política com el principal fre a la recuperació un any després de la dana

Imatge d'arxiu d'un hipermercat / Shutterstock

El 54% de les empreses valencianes del sector del gran consum preveu tancar 2025 amb un creixement superior al 5%, segons l’informe La veu del gran consum a la Comunitat Valenciana, elaborat per l’associació empresarial Aecoc. L’estudi, que recull la visió de 35 directius de companyies líders de la indústria i la distribució, mostra la resiliència d’un teixit econòmic que considera clau millorar la productivitat i impulsar la inversió i l’emprenedoria.

Segons el document, el 63% de les empreses ha incrementat les vendes durant el primer semestre de l’any en comparació amb el mateix període del 2024, mentre que un 31% s’ha mantingut estable. Només un 8,5% espera tancar l’exercici amb pitjors resultats.

Impacte de la dana i obstacles per a la recuperació

La dana que va afectar la Comunitat Valenciana fa quasi un any ha deixat seqüeles importants en el teixit empresarial. Quasi la meitat de les companyies (49%) asseguren que el temporal els ha perjudicat, i un 17% admet danys significatius en els resultats.

Entre els principals factors que frenen la recuperació, el 51% de les empreses assenyalen la falta de voluntat política, el 20% la pèrdua de teixit productiu i el 17% la dificultat per reconstruir infraestructures.

Context internacional i riscos per al sector

Més enllà dels efectes de la dana, el sector mostra preocupació pel context geopolític i econòmic global. Més de la meitat (54%) considera que les guerres comercials entre grans potències són la principal amenaça, mentre que un 23% tem un nou repunt de la inflació.

A més, el 40% alerta que les polítiques econòmiques dels Estats Units poden encarir les matèries primeres, reduir les exportacions (20%) i augmentar la competència interna (14%).

En l’àmbit estatal, les empreses valencianes del gran consum identifiquen la pressió reguladora (54%) i la caiguda del consum per la incertesa (23%) com els principals riscos per a la seua estabilitat. Aecoc recull entre les seues demandes ajornar la posada en marxa de mesures amb fort impacte econòmic (40%) i defensar amb més fermesa els interessos empresarials en el nou escenari global (40%).

L’absentisme com el principal repte

En matèria laboral, el 46% de les empreses assenyalen l’absentisme com el principal repte i el 37% la dificultat per captar i fidelitzar talent. Més del 94% considera que reduir la jornada laboral afectaria negativament el sector. El 74% alerta d’una pèrdua de competitivitat i el 20% creu que agreujaria els problemes de cobertura de determinats llocs de treball.

Pel que fa a les prioritats de futur, el 54% de les empreses aposta per millorar la productivitat, el 23% per impulsar la inversió i l’emprenedoria, i un 11% per augmentar la dimensió mitjana de les companyies.

En transformació digital, les línies prioritàries són l’automatització de processos (37%), la millora en la gestió i intercanvi de dades (23%) i el reforç de la ciberseguretat (17%).

També et pot interessar

Veure totes les activitats