L’OCU alerta que el 99% de les ofertes del Black Friday no són reals
L'organització explica que, en moltes ocasions, el producte l’apugen un 20% o 30% durant un parell de dies abans que comence la promoció
El Black Friday és una data comercial assenyalada i pensada, sobretot, per a vendre productes que suposen fer un desembossament important. Però compte, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha confirmat el que molts consumidors i consumidores ja sospitaven: molts d'aquests descomptes podrien ser una trampa. Segons un estudi que han fet entre diferents comerços en línia, electrodomèstics i tecnologia, el 99% de les rebaixes anunciades no són reals.
Silvia Huerta, delegada de l’OCU a la Comunitat Valenciana, explica que, en moltes ocasions, el producte s’apuja un 20% o un 30% durant un parell de dies abans que comence la promoció, i després tornen a rebaixar el mateix percentatge sobre el preu augmentat. El resultat: realment estem pagant el mateix preu.
Alguns comerços encara van més lluny i, fins i tot, ofereixen com a rebaixats productes que estan un 6% o un 7% més cars que abans del Black Friday.
Segons l’anàlisi de l’OCU, els electrodomèstics i la tecnologia són els productes que més descompte solen tindre durant aquesta promoció. Però no descarta que aquesta pràctica s'estenga a altres productes.
Amb aquest estudi l’organització presentarà una denúncia en el Ministeri de Consum perquè aquesta estratègia de venda no continue.
Més llegit
-
La Conselleria d'Universitats qualifica d'“intolerable” que es negue la paraula al representant de la Generalitat en l'obertura del curs acadèmic de l'UJI
-
Investiguen un possible vessament al riu Magre, on han eixit peixos morts surant
-
Almenys 25 ferits, tres de gravetat, en l'explosió d'un bar a Vallecas
-
Mor un home en l'explosió de gas d'un bar de Vallecas, amb almenys 25 ferits
-
Així són les vivendes prefabricades per a famílies afectades per la dana
-
Extingit l'incendi industrial d'Albuixec