L’OCU alerta que el 99% de les ofertes del Black Friday no són reals
L'organització explica que, en moltes ocasions, el producte l’apugen un 20% o 30% durant un parell de dies abans que comence la promoció
El Black Friday és una data comercial assenyalada i pensada, sobretot, per a vendre productes que suposen fer un desembossament important. Però compte, l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) ha confirmat el que molts consumidors i consumidores ja sospitaven: molts d'aquests descomptes podrien ser una trampa. Segons un estudi que han fet entre diferents comerços en línia, electrodomèstics i tecnologia, el 99% de les rebaixes anunciades no són reals.
Silvia Huerta, delegada de l’OCU a la Comunitat Valenciana, explica que, en moltes ocasions, el producte s’apuja un 20% o un 30% durant un parell de dies abans que comence la promoció, i després tornen a rebaixar el mateix percentatge sobre el preu augmentat. El resultat: realment estem pagant el mateix preu.
Alguns comerços encara van més lluny i, fins i tot, ofereixen com a rebaixats productes que estan un 6% o un 7% més cars que abans del Black Friday.
Segons l’anàlisi de l’OCU, els electrodomèstics i la tecnologia són els productes que més descompte solen tindre durant aquesta promoció. Però no descarta que aquesta pràctica s'estenga a altres productes.
Amb aquest estudi l’organització presentarà una denúncia en el Ministeri de Consum perquè aquesta estratègia de venda no continue.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida