L'IPC baixa 1,4 punts respecte de la dada de març i se situa en el 8,4%
En taxa interanual, l'IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys
La inflació a Espanya es va moderar el mes d'abril fins al 8,4% interanual, 1,4 punts per davall de la taxa registrada al març (9,8%), a causa principalment dels descensos dels preus de l'electricitat i els carburants, segons l'Institut Nacional d'Estadística (INE).
Per contra, va continuar pressionant a l'alça l'encariment dels aliments i begudes no alcohòliques, més elevat aquest mes que a l'abril de 2021.
La inflació subjacent, que no inclou ni aliments frescos ni energia, va registrar un augment d'un punt a l'abril, fins a col·locar-se en el 4,4%, la més alta des de desembre de 1995.
Fonts del Ministeri Assumptes Econòmics expliquen que "es tracta d'una rebaixa significativa que trenca la tendència alcista dels últims mesos", i insisteixen que "es poden apreciar els primers efectes de les mesures adoptades pel Govern" per a pal·liar els efectes econòmics de la guerra a Ucraïna i reduir el cost de l'energia per a les famílies.
"Esperem que la inflació continue reduint-se en els pròxims mesos, una vegada que es pose en marxa la mesura per a limitar els preus del gas, que permetrà reduir sensiblement el preu de l'electricitat", afigen les fonts.
Es refereix el ministeri a l'acord aconseguit aquest dimarts amb la Comissió Europea per a limitar durant un any el preu del gas en el mercat majorista de l'electricitat en la península Ibèrica i abaratir així el cost de la llum, una rebaixa que els consumidors notaran a partir de maig.
En taxa interanual, l'IPC no baixava tant en un sol mes des de gener de 1987, fa més de 35 anys, mentre que en la mensual, els preus van registrar a l'abril una baixada del 0,1% respecte a març, segons l'indicador avançat de l'IPC, el seu primer índex mensual negatiu en un mes d'abril en 30 anys, des de 1992.
Respecte a l'índex de preus de consum harmonitzat, que mesura l'evolució dels preus amb el mateix mètode en tota la zona euro, es va situar en el 8,3% en taxa interanual i en el -0,2% en la mensual.
Més llegit
-
Més de 35.000 persones inunden els carrers de València en una manifestació multitudinària per l'educació pública
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt