El futur accés al port de València, una polèmica sense resoldre
L’Autoritat Portuària no té previst pronunciar-se fins a la setmana que ve sobre com queda l’ampliació nord després del dictamen de Ports de l’Estat, que no hi ha posat cap objecció.
La ruta d’accés al port de València, que ara es fa per la V-30, preocupa al consistori pels problemes de circulació i d’augment de les emissions contaminants que se'n podrien derivar.
L’alcalde de la ciutat, Joan Ribó, molt crític amb la decisió del govern espanyol de deixar en mans de l'Autoritat Portuària la futura ampliació, ha exigit saber quins plans de mobilitat té el port per a no saturar de camions la ciutat i l’àrea metropolitana. “Haurà de dir-nos d’una vegada per totes si pensa dur a terme, o no, l’eixida nord i, en cas afirmatiu, com pensa fer-la”, assegurava aquest dissabte Ribó.
L’Autoritat Portuària ha optat per plantejar un túnel subterrani que connecte pel nord la V-21 i els molls. El projecte està ara en estudi per a concretar si seria només per a camions o també per a trens.
Per la seua banda, el president de Ports de l’Estat, Francisco Toledo, argumenta que l’ampliació nord que es planteja és vàlida, perquè, entre altres coses, l’impacte de les emissions dels camions seria ara la mateixa que la prevista en la declaració d’impacte ambiental (DIA) de fa catorze anys.
“S’ha d’entendre que en la DIA de 2007 i la d’ara, el moviment de contenidors que es planteja és el mateix. Per tant, l’impacte sobre l’atmosfera dels camions serà també el mateix. La DIA és vàlida i segueix sent vàlida”, ha declarat a À Punt.
En canvi, altres experts, com el comissionat del govern espanyol per al corredor mediterrani, Josep Vicent Boira, plantegen que l’accés al port siga només ferroviari i aprofitant la via que quedarà lliure entre Sagunt i València quan entre en funcionament el corredor del mediterrani.
“Un accés ferroviari nord que connecte el port amb Sagunt és possible i ajudaria a resoldre el debat”, sosté Boira, qui defensa la connexió entre les estacions intermodals de Parc Sagunt i la Font de San Lluis, des d'on una llançadora ferroviària podria arribar al port i oferir uns 130 servicis diaris d'entrada i eixida, transportant camions o contenidors.
Precisament, l’associació de directius i empresaris logístics Propeller València espera rebre abans de l’estiu les conclusions de l’estudi que ha demanat sobre aquesta alternativa. I és que el cost econòmic de qualsevol ruta d’accés al port pesarà molt en la solució fina, siga la que siga.
Més llegit
-
La mort d'un jove de 34 anys en una vivenda d'Elx destapa una activitat il·legal de cures de persones dependents
-
Detingut un cirurgià a Alacant en morir el pare de 94 anys després de tallar-li diversos dits del peu en una operació casolana
-
Detenen un home a França pel crim d'una turista en una caravana a Alcossebre en el 2024
-
Més de mil músics fan tremolar Ontinyent amb "Chimo", la marxa mora
-
Guardamar del Segura alça la prohibició de banyar-se per la detecció de dragonets blaus a la mar
-
El CGPJ obri diligències informatives a la jutgessa de la dana per una queixa de l'exconsellera Salomé Pradas
Més vist
-
21.08.2025 | Informatiu nit | L'oratge
-
Lucía Veintimilla, una violinista valenciana amb projecció internacional
-
Doc Martin | Rescátame
-
21.08.2025 | A la fresca
-
21.08.2025 | Informatiu nit
-
‘Hasta el final de la fiesta’: La història d’una dona de més de setanta anys que ho deixa tot pel seu somni, protagonitzada per Mamen García