La jubilació parcial i la jubilació activa, dues modalitats per a deixar de treballar progressivament
El govern espanyol estudiarà aquesta opció per al 2024, una mesura que els sindicats consideren urgent que s'implante ja
La reforma del sistema de pensions està en la recta final i el ministre de Seguretat Social, José Luis Escrivà, ha dit que l’opció de jubilar-se a poc a poc començarà a debatre's l'any que ve.
La jubilació parcial i la jubilació activa permeten als treballadors cobrar un salari i alhora una part de la pensió. Els sindicats consideren urgent impulsar ja aquestes dues modalitats. “No sabem per què s’ha d’esperar al 2024 per a implantar aquesta mesura positiva. Permet renovar empreses i oferir oportunitats de treball als més joves”, ha assegurat el secretari general d’UGT-PV, Ismael Sáez.
L'Estat espanyol està a la cua dels països de l'OCDE on els treballadors combinen la percepció d'un salari i de part de la pensió: un 0,3% dels homes d'entre 60 i 69 anys, i l'1,8% de les dones.
Es tracta d’una fórmula que per a molts és positiva perquè permet als joves accedir al mercat laboral i als jubilats continuar tenint activitat. Però també són molts els que s'estimen més avançar l'edat de jubilació i que siga total.
En l'actualitat, l'edat legal de jubilació és de 66 anys i dos mesos, i s'allargarà a 67 anys a partir del 2027.
Més llegit
-
L’alcalde de la generació Z i un dels més joves d'Espanya: Jaime Ruix governarà la Pobla de Vallbona amb 26 anys
-
El professorat enceta este dilluns una tercera setmana de mobilitzacions
-
L’activista valenciana Emilia Nacher relata en À Punt les tortures patides després de la intercepció de la Flotilla cap a Gaza
-
Les infeccions sexuals es disparen entre els majors de seixanta anys
-
L'aprenentatge de llengües retarda l'aparició de malalties cognitives
-
València instal·la deu radars a les principals rondes per a reduir els accidents greus
Més vist
-
23.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
Animalades, un món bestial | Amb gust o sense
-
Los santos inocentes
-
Certamen Provincial de Bandes Diputació de València 2024 Secció Primera: Unió Artística Musical de Montroi
-
Així va ser el desplaçament de l'afició granota a Sevilla
-
24.05.2026 | Informatiu nit | L'oratge