La Inspecció de Treball d'Alacant assegura que els repartidors de Deliveroo són falsos autònoms
L'empresa no acata la resolució de la Inspecció de Treball d'Alacant que diu que haurien de formar part de la plantilla.
La Inspecció de Treball d'Alacant assegura que els repartidors de Deliveroo són falsos autònoms. Els treballadors no tenen horari, ni vacances ni contracte, per tant, la relació laboral entre els repartidors de Deliveroo i l'empresa és una relació laboral per compte aliè.
Aquesta és la conclusió a què arriba la Inspecció de Treball arran de la denúncia presentada per la Federació de serveis de Comissions Obreres quan la plataforma digital començava a operar a Alacant, a l'agost de l'any passat, i va detectar que oferia llocs de treball com a autònom per dur menjar a domicili.
Una resolució coincident amb les efectuades a Madrid, Barcelona i València, on fins i tot Deliveroo ja té una sentència en contra per la denúncia d'un repartidor. Comissions Obreres d'Alacant anima la quinzena de treballadors de Deliveroo a denunciar la situació davant la justícia perquè reconega la relació laboral, ja que, asseguren, que "no es tracta d'economia col·laborativa sinó d'una precarització del mercat de treball".
Més llegit
-
La secretària de Mazón entrega els informes en què l'expresident es va basar per a dir que la dana se n'anava a Conca
-
El PSOE investiga dos denúncies per assetjament sexual i laboral contra el número dos a la província de València
-
La jutgessa de la dana cita a declarar Alberto Núñez Feijóo com a testimoni
-
Temporal de pluges al Mediterrani
-
Reobrin la circulació a l’AP-7 a Castelló de la Plana, però continuen les retencions
-
Camps presenta equip per a liderar el PP valencià i guanyar les pròximes eleccions "per majoria absoluta"