La Generalitat rep 873 milions del fons Next Generation de la Unió Europea
Les ajudes suposaran un increment de quasi un punt del PIB valencià i preveu crear més de 10.000 llocs de treball
La Comunitat Valenciana ja té adjudicats per a enguany un total de 873 milions d'euros dels fons Next Generation UE. Segons explica Juan Ángel Poyatos, responsable de l'oficina per a l'estratègia valenciana per a la recuperació, “el total suposa un creixement del 0,8 del PIB valencià i permetrà crear entre 10.000 i 15.000 llocs de treball en els pròxims mesos”.
Les ajudes integren 483,45 milions del programa React-EU destinats a pal·liar l'impacte patit per la pandèmia en l'àmbit de l'educació, la sanitat i els serveis socials. Gràcies a aquest programa, la Generalitat ha pogut posar en marxa la primera fase del Pla Resistir, que “té com a objectiu injectar 400 milions d'euros en les empreses, autònoms i afectats pels ERTO" més perjudicats, segons ha afirmat Poyatos.
Els fons Next Generation inclouen també 390 milions del Mecanisme de Recuperació i resiliència, dirigit a augmentar la productivitat i el creixement potencial de l'economia, reduir les bretxes socials i de gènere i impulsar l'economia verda. Així, es vol augmentar les places de formació professional, promoure l'ús energies renovables, modernitzar i digitalitzar la Generalitat o impulsar la indústria cultural.
En les pròximes setmanes, el Consell té previst induir una inversió privada pròxima als 3.000 milions d’euros i incrementar els fons europeus adjudicats a la Comunitat Valenciana, a mesura que es vagen tancant les diverses línies d'actuacions estratègiques en les conferències sectorials.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'evolució dels incendis a la Vall d'Uixó i Manises
-
L'incendi de la Vall d'Uixó obliga a desallotjar més de 16.000 persones mentre continua fora de control
-
Tres joves valencians creen una 'start-up' que ja ha estalviat prop d'un milió d'euros en factures de llum i gas
-
La Comunitat Valenciana envia un dispositiu de 60 bombers per a reforçar l'extinció dels incendis de Madrid i Àvila
-
L'incendi de la Vall d'Uixó deixa 15.000 desallotjats en quinze municipis i continua fora de control
-
Mor un home en l'incendi forestal declarat a Manises, que ja està estabilitzat