La Generalitat rep 873 milions del fons Next Generation de la Unió Europea
Les ajudes suposaran un increment de quasi un punt del PIB valencià i preveu crear més de 10.000 llocs de treball
La Comunitat Valenciana ja té adjudicats per a enguany un total de 873 milions d'euros dels fons Next Generation UE. Segons explica Juan Ángel Poyatos, responsable de l'oficina per a l'estratègia valenciana per a la recuperació, “el total suposa un creixement del 0,8 del PIB valencià i permetrà crear entre 10.000 i 15.000 llocs de treball en els pròxims mesos”.
Les ajudes integren 483,45 milions del programa React-EU destinats a pal·liar l'impacte patit per la pandèmia en l'àmbit de l'educació, la sanitat i els serveis socials. Gràcies a aquest programa, la Generalitat ha pogut posar en marxa la primera fase del Pla Resistir, que “té com a objectiu injectar 400 milions d'euros en les empreses, autònoms i afectats pels ERTO" més perjudicats, segons ha afirmat Poyatos.
Els fons Next Generation inclouen també 390 milions del Mecanisme de Recuperació i resiliència, dirigit a augmentar la productivitat i el creixement potencial de l'economia, reduir les bretxes socials i de gènere i impulsar l'economia verda. Així, es vol augmentar les places de formació professional, promoure l'ús energies renovables, modernitzar i digitalitzar la Generalitat o impulsar la indústria cultural.
En les pròximes setmanes, el Consell té previst induir una inversió privada pròxima als 3.000 milions d’euros i incrementar els fons europeus adjudicats a la Comunitat Valenciana, a mesura que es vagen tancant les diverses línies d'actuacions estratègiques en les conferències sectorials.
Més llegit
-
Mor d’un infart el tècnic d'Emergències que va validar el primer missatge ES-Alert durant el 29-O
-
La Generalitat impulsa una plataforma de bus ràpid entre València, Xirivella, Aldaia i Alaquàs
-
L'alcalde d'Almussafes admet contactes amb Ens Uneix i anuncia una querella contra Morant després de l'expedient del PSPV
-
El colpista Antonio Tejero mor a Alzira el mateix dia que es desclassifiquen els documents del 23F
-
Detenen tres xics de 14 i 15 anys per violar una companya de l'institut a València
-
Deu ferits en quatre accidents de trànsit a l’AP-7 entre Xilxes i Moncofa a causa de la boira
Més vist
Més escoltat
-
25.02.2026 | 90 minuts
-
24.02.2026 | Cadena de valor | “EL VALOR DEL MARKETING MEDITERRANI”: MARKETING I EMPLEABILITAT
-
24.02.2026 | Carles Magraner presenta el seu nou treball discogràfic: 'San Francesco Giullare di Dio
-
25.02.2026 | ContrÀpunt
-
24.02.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part
-
24.02.2026 | Les notícies del migdia