La Generalitat demana al govern espanyol que trasllade Ports de l'Estat a la Comunitat Valenciana
Ximo Puig argumenta que no es comprén que la seu de l'empresa pública, ubicada a Madrid, "estiga a 350 quilòmetres de la mar"
El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha demanat per carta al govern d'Espanya que trasllade la seu de Ports de l'Estat de Madrid a la Comunitat Valenciana perquè no es comprén "que estiga a 350 quilòmetres de la mar". Així ho ha avançat durant la intervenció en la clausura de l'Assemblea de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), on ha arreplegat les paraules del president, Vicente Boluda, que va exposar aquesta mateixa idea en la cimera entre la Comunitat Valenciana i les Balears el passat cap de setmana.
La Generalitat ha sol·licitat formalment a l'executiu liderat per Pedro Sánchez que es trasllade a la Comunitat Valenciana la seu de l'empresa pública Ports de l'Estat, que actualment està a Madrid.
"Em sembla que estaria millor ubicat ací o en qualsevol altre àmbit de costa que a Madrid", ha defensat. Igualment ha criticat el "centralisme ineficient" que "absorbeix recursos i drena riquesa".
Més llegit
-
La policia indonèsia deté dos homes per l'assassinat de l'espanyola desapareguda fa dos mesos
-
Concentració a València per a tornar a exigir la dimissió de Carlos Mazón
-
La Generalitat vacunarà "per primera vegada" les persones majors vulnerables contra el virus respiratori sincicial
-
La directora financera d'una firma fructícola de València accepta dos anys de presó per estafar 154.000 euros
-
Assassinen a tirs l'expresident del parlament d'Ucraïna Andri Parubi
-
Deu mesos després de la dana, tot se centra en la reconstrucció