La Generalitat completarà la reparació de les instal·lacions elèctriques dels habitatges danyats per la dana
Per a la reconstrucció, la Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme impulsarà un nou contracte d'emergència amb FEMEVAL per valor de 817.000 euros
La Conselleria d'Innovació, Indústria, Comerç i Turisme impulsarà un nou contracte d'emergència amb la Federació Empresarial Metal·lúrgica Valenciana (FEMEVAL) per valor de 817.000 euros, amb l'objectiu de completar la revisió i reparació de les instal·lacions elèctriques d'enllaç que van resultar danyades per la dana del 29 d'octubre.
El director general d'Energia i Mines, Manuel Argüelles, ha assenyalat que la reconstrucció de la xarxa de transport i distribució elèctric que va resultar afectada de manera greu, "es va produir amb la celeritat més gran, en coordinació constant entre la Conselleria d'Indústria i les companyies elèctriques, malgrat la gran dificultat d'accés a les zones per a fer els treballs. Això va permetre reprendre el subministrament de la xarxa de forma molt ràpida", segons ha indicat la Generalitat en un comunicat.
Una vegada restablit el subministrament de la xarxa de transport i distribució afectada per la dana, la Conselleria es va centrar en les "nombroses" instal·lacions elèctriques interiors en edificis i habitatges de la ciutadania que van quedar afectades. Per tant, era "necessària" l'actuació d'empreses instal·ladores de baixa tensió per a la reparació i posada en servei.
Per això, les labors de la Generalitat van prioritzar la detecció i mapatge de tots els comptadors i quadres elèctrics a l'interior dels habitatges i edificis totalment o parcialment danyats i l'articulació de les mesures "més eficients" per a la revisió, sanejament i reparació.
Anterior contracte d’emergència per 834.000 euros
Així doncs, la Conselleria va posar en marxa el passat 18 de novembre un contracte d'emergència, en col·laboració amb Iberdrola, que va tindre un pressupost total de 843.000 euros, gràcies al qual els equips de brigades enviats a les zones afectades van aconseguir revisar i posar en servei les instal·lacions de 14.521 famílies.
Este nou contracte persegueix que la pràctica totalitat de les instal·lacions afectades, mitjançant xicotetes reparacions, com canvi de fusibles, queden restablides de manera definitiva, amb "la garantia que la instal·lació elèctrica reuneix les condicions de seguretat necessàries". Amb esta iniciativa, la Conselleria d'Indústria estima que prop del 90 % d'estes instal·lacions elèctriques d'interior que van quedar inutilitzades pel temporal puguen recuperar el subministrament d'electricitat de manera "segura" i "definitiva".
Més llegit
-
Mor ofegat un xiquet de vint mesos en una piscina particular de Tous
-
La platja de Daimús queda sepultada per tones de canyes arrossegades per la dana Adam
-
El canvi a l’horari d’hivern arriba diumenge: a les tres de la matinada seran les dos
-
Feijóo, sobre les pròximes generals: “A la Comunitat Valenciana és a la que més li interessa el canvi”
-
Peter Lim ven el 42% de les accions del València a Pitchwise Holdings
-
Dos fugitius buscats per homicidi i detinguts per robar a Oliva queden lliures per passar a disposició judicial fora de termini