Directes
Ara en la televisió
CONNEXIÓ CV
Pròximes emissions
13:00
LA VIA VERDA
14:00
ESPORTS À PUNT
Notícies

Frenada de l’economia espanyola: creix menys en el primer trimestre de l'any per la moderació del consum de les llars

A pesar d'incrementar-se un 0,6% el PIB en els tres primers mesos del 2026, quan va esclatar la guerra del Pròxim Orient, el repunt és inferior a la dels mesos anteriors, segons l’INE

Una família observa l'aparador de carn d'un supermercat / AVACU

L'economia espanyola va créixer un 0,6% en el primer trimestre de l'any, dos dècimes menys que en els tres mesos previs, que va ser l'últim tram del 2025, segons ha revelat l’Institut Nacional d'Estadística (INE). Darrere d’esta frenada, estan la moderació del consum de les famílies i la inversió empresarial, així com per la caiguda de les exportacions.

La demanda nacional (consum i inversió) va aportar 0,5 punts del creixement registrat en el primer trimestre, mentre que la demanda exterior (exportacions i importacions) va contribuir amb 0,1 punts, tal com ha detallat l'organisme estadístic.

Les dades que ha fet públiques l’INE este dijous, en el trimestre en què va esclatar la guerra de l'Iran, l'augment del consum de les llars es va moderar tres dècimes, fins al 0,6%, i l'avanç de la inversió empresarial es va frenar quatre dècimes, al 0,5%. Així mateix, les exportacions van caure un 0,6% i les importacions es van reduir un 1%, en línia amb el menor dinamisme de la demanda interna.

També et pot interessar