Ford avança l'aplicació de l'ERTO per la caiguda de la demanda
L'ajust temporal afectarà durant 20 dies 6.400 treballadors i treballadores de les plantes de vehicles i motors
Ford Espanya ha avançat els dies d'aplicació de l'expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO) de juliol al mes de juny, tant en vehicles com en motors, a causa del descens acusat de la demanda, segons ha explicat el sindicat STM-Intersindical Valenciana. Ford va presentar el passat mes d'abril un ajust temporal (ERTO) que afecta 6.400 treballadors per a parar 20 dies la producció a les plantes de vehicles i motors entre el 28 d'abril i el 19 de juliol. Una part d'eixos dies estaven previstos per al mes de juliol. Ford dona treball a la planta valenciana a 7.500 persones.
La comissió de seguiment de l'ERTO, que es va reunir aquest dimarts, ha revisat el programa de producció i el calendari d'aplicació i s'ha acordat traslladar els dies previstos al mes de juliol al juny, segons informen fonts sindicals. Així, al juny hi haurà 10 dies d'ERTO (7, 8, 9, 10 i 11, 14 i 15, 28, 29 i 30) en operacions de vehicles i 11 (3 i 4, 7, 8, 9, 10 i 11, 14 i 15, 28 i 29) en fabricació de motors, que té pendent el 28 de maig, segons el nou calendari.
A la planta de mecanitzats queden tres dies al maig (28, 29 i 30) i huit al juny (4, 5 i 6, i 7, 8, 9, 10 i 11, incloent els dies 12 i 13 per al personal de torns especials que treballen el cap de setmana). Addicionalment als dies de parada completa de producció, durant la resta de dies s'anirà adaptant la disminució de producció dels diferents sistemes i models dins del límit pactat d'afectació de 1.400 empleats diaris.
Aquest ERTO també inclou la suspensió de l'activitat del torn de nit i de la fabricació de la furgoneta Transit Connect durant dos mesos i mig (al voltant de 30.000 unitats). Quan va ser aprovat acabava el 19 de juliol.
Més llegit
-
Llibertat amb càrrecs per al conductor de dènou anys que va causar l’accident múltiple a l’N-340, a Benicàssim
-
Ferida una dona en cedir el pis del seu habitatge sobre un llavador de cotxes a Benetússer
-
El jutge Pedraz imputa la presidenta de l'empresa pública SEPI i 24 persones més pel cas Leire
-
La xifra d'espanyols desapareguts a Veneçuela baixa de 150 a 138, mentre el nombre de morts es manté en dèsset
-
Detenen un home a Bétera per furtar 44 cadells de gos i 84 coloms de competició valorats en vora 145.000 euros
-
Les rebaixes fiscals en gasolineres es mantenen per a professionals i es retiraran de manera "progressiva" als conductors particulars
Més vist
-
28.06.2026 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
28.06.2026 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Segona part
-
Terra de festes | L'Alcúdia de Crespins, Caudiel i la Foia i Daimés d'Elx
-
29.06.2026 | Informatiu migdia
-
29.06.2026 | Informatiu migdia | L'oratge
-
29.06.2026 | Cantem! | Muro d'Alcoi vs. Rafelbunyol