El finançament autonòmic i el sostre de despesa, eixos del Consell de Política Fiscal
Hisenda confirmarà la suspensió de les regles fiscals, una mesura que el govern valencià veu molt positiva.
Els governs autonòmics estan convocats aquest dilluns a un Consell de Política Fiscal i Financera (CPFF) que es desenvoluparà de manera telemàtica. Damunt la taula estan el sostre de despesa i el sistema de finançament autonòmic.
La ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, informarà sobre la decisió de l'executiu espanyol de suspendre les regles fiscals, que implica que les administracions no estaran subjectes a uns objectius de dèficit, despesa i deute a l'hora d'elaborar els pressupostos. Sí que hauran de tenir en compte unes taxes de referència.
El govern central sotmetrà a votació del Congrés dels Diputats un text en què "s'aprecia que concorren unes circumstàncies excepcionals, derivades de la pandèmia sanitària" per a la suspensió, ha informat Montero. La Constitució, en l'article 135.4 -al qual mai s'ha recorregut-, assenyala que els límits de dèficit i deute "només podran superar-se en cas de catàstrofes naturals, recessió econòmica o situacions d'emergència extraordinària que escapen al control de l'Estat i perjudiquen considerablement la situació financera o la sostenibilitat econòmica o social de l'Estat, apreciades per la majoria absoluta dels membres del Congrés dels Diputats".
Per la seua part, el titular d'Hisenda del Consell, Vicent Soler, ha valorat la mesura com a positiva. Diu que aprofitarà la reunió per a recalcar la necessitat d'iniciar les negociacions per a un nou sistema de finançament autonòmic.
Més llegit
-
Una veïna de Burjassot denuncia que no va poder veure El Último de la Fila perquè no li adaptaren l'entrada en perdre la mobilitat
-
L'Aemet manté hui l'interior de València i Alacant en avís groc per calor i l'eleva a roig al prelitoral de València este dimecres
-
Tanquen al bany el tram del Xúquer on s'han ofegat dos persones en només cinc dies
-
El president d'Avamet, al jutjat de la dana: "En la webcam es veia com la rambla de Poio es desbordava a Paiporta a les 18:40 h o 18:50 h"
-
Detenen una segona germana per la sostracció d’un bebé de l’Hospital de Gandia
-
Més calor i calitja