Els estrangers compren tres de cada deu habitatges a la Comunitat Valenciana
Les dades del Col·legi de Registradors la situa com a segona autonomia en percentatge de compra (29,6%), només per darrere de les Balears (32,8%), mentre que la mitjana nacional és del 14,5%
La Comunitat Valenciana és la segona en percentatge de compra d'habitatge per estrangers, amb el 29,6%, només per darrere de les Balears (32,8%) i quinze punts per damunt de la mitjana nacional, situada en el 14,5%, segons les dades que maneja el Col·legi de Registradors.
Les nacionalitats principals dels compradors d'altres països en l'àmbit estatal han sigut britànics (8,57%), alemanys (6,67%), neerlandesos (5,91%), marroquins (5,3%), francesos (5,28%), romanesos (5,17%) i italians (4,76%). El preu mitjà de l'habitatge ha aconseguit en el quart trimestre del 2024 els 2.164 euros/m² a la Comunitat Valenciana, la qual cosa suposa un augment del 2,4% respecte al trimestre precedent i un nou màxim històric, segons les mencionades dades.
La vivenda està ja un 12,5% per damunt del 2007 en plena bambolla immobiliària
Amb estos valors el preu de l'habitatge està ja un 12,5% per damunt dels nivells màxims que s'aconseguien en 2007, en ple boom del sector previ a la punxada de la bambolla immobiliària. En concret, l'increment llança un ascens de l'1,6% en habitatge usat i un 3,7% en habitatge nou.
Així mateix, l'índex de preus d'habitatge de vendes repetides que calcula el Col·legi de Registradors va registrar un moderat creixement trimestral de l'1,7%, acumulant cinc trimestres consecutius de pujades.
Les comunitats autònomes amb majors preus mitjans són Madrid (3.780 euros/m²), Balears (3.771 euros), País Basc (3.157 euros), Catalunya (2.615 euros) i Canàries (2.327 euros).
Les compravendes pugen un 9,2% l'any
En els últims dotze mesos es van registrar 636.909 compravendes d'habitatge, amb un increment interanual del 9,2%. En concret, es van comptabilitzar 505.145 compravendes d'habitatge usat, el 6,4% més, i 131.764 d'habitatge nou, el 21,6% superior.
Un 13,4% més d'hipoteques i menys compres al comptat
En l'últim any es van registrar 435.328 hipoteques sobre habitatge, nivell màxim dels últims sis trimestres, i el 13,4% més en taxa interanual. Les hipoteques van suposar el 71,8% de les operacions, amb un increment trimestral de 6,2 punts.
Més llegit
-
Una manifestació multitudinària en defensa de l'educació pública inunda els carrers del centre de València
-
Descens tèrmic acusat i tempestes al sud del Xúquer i a les comarques del sud
-
La reunió entre Educació i sindicats acaba sense acord després de vora cinc hores i se citen a continuar negociant dilluns
-
Els set eixos de la proposta que la Conselleria d'Educació ha posat damunt de la taula
-
La manifestació dels docents i la protesta dels taxistes amenacen de col·lapsar València este divendres
-
Més de 1.200 membres dels equips directius de centres amenacen amb dimissions en bloc en un manifest conjunt
Més vist
Més escoltat
-
14.05.2026 | 90 minuts
-
13.05.2026 | Les notícies del migdia
-
14.05.2026 | Cadena de valor | El futur de Ford Almussafes i la crisi de la vivenda marquen l’agenda econòmica
-
15.05.2026 | Les notícies del matí
-
14.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Segona Part
-
14.05.2026 | La vesprada d'À Punt | Primera Part