Els ERTO afecten ja més de 80.000 persones
La Conselleria d'Economia ha rebut més d'11.000 sol·licituds en només deu dies.
La crisi del coronavirus no para de fer créixer el nombre d'expedients de regulació temporal d'ocupació (ERTO) presentats a la Comunitat Valenciana. Així, en deu dies, la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball ha rebut 11.186 sol·licituds que afecten 80.9285 treballadors i treballadores valencians.
El major nombre d'expedients s'ha registrat en la Direcció Territorial de València, amb 5.532, que afecten 32.263 treballadors, seguida d'Alacant, amb 4.134 expedients per a 23.139 persones, i de Castelló, amb 1.400 ERTO que afecten 7.592 empleats.
En la Direcció General de Treball, on ho fan les empreses amb centres de treball en més d'una província, s'han presentat 120 ERTO per a 17.291 treballadors.
Durant la suspensió del contracte, la persona treballadora continua vinculada a l’empresa, però sense dret a percebre el sou, ni la resta de complements, com ara pagues extres o vacances. A més, acabada la situació excepcional, es reincorporarà a l’empresa, i no perdrà l’antiguitat a l’efecte d’acomiadament, ja que la suspensió del contracte és per una causa aliena al treballador.
Més llegit
-
Mor un menor de setze anys en caure des d'un mur de quatre metres a la Marina de València
-
Pel·lícules per 3,50 euros en més de 300 sales de cine valencianes
-
La presa de Buseo es va desbordar 2,5 metres la nit de la dana segons un informe de la Generalitat
-
Núñez (Aemet) diu que l'avís roig és excepcional i no entén que l'única mesura al matí fora demanar precaució en carretera
-
Tot l'alumnat afectat per la dana començarà el curs que ve en un centre al seu municipi
-
L'Elx és de Primera Divisió