Les energètiques i els bancs abonen més de 1.450 milions en el primer pagament de l'impost extraordinari
La ministra d’Hisenda calcula que la recaptació anual per aquests gravàmens superarà els 2.900 milions
Les grans empreses energètiques i les entitats financeres han abonat 1.454,5 milions d'euros en el primer pagament dels nous gravàmens extraordinaris aprovats per a aquests sectors, segons ha avançat aquest dimarts la ministra d'Hisenda, María Jesús Montero.
En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, Montero ha detallat que l’Estat, a través del gravamen energètic, va recaptar 817,4 milions i el bancari, 637,1 milions. Són xifres que fan referència al primer període de pagament, que va finalitzar dilluns.
Segons els càlculs del departament de Montero, la recaptació anual per aquests impostos superarà els 2.900 milions.
Import "bastant assumible" per a Montero
Per a la ministra, aquest import és "bastant assumible" per a uns sectors que han reportat beneficis milionaris, per la qual cosa, al seu judici, en cap cas "pot considerar-se confiscatori", encara que la mesura no ha agradat els sectors afectats i les entitats bancàries han recorregut en l'Audiència Nacional aquest gravamen.
Més llegit
-
MINUT A MINUT | Seguix l'última hora del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana
-
L’Aemet advertix que el pitjor del temporal a València arribarà esta vesprada, de nit i matinada
-
La Generalitat convocarà en 2026 una oferta pública d’ocupació de més de 2.600 places
-
La inestabilitat encara pot generar pluges fortes
-
Fins a tres accidents embossen l'accés i eixida de València per l'A-3, la CV-30 i la V-30
-
L'Aemet manté la Comunitat Valenciana en avís groc per la borrasca Emilia, que ha deixat més de 100 l/m² a la Safor i la Plana Baixa