Les dificultats de moltes empreses per a trobar treballadors: què ofereixen?
Set de cada deu empreses tenen problemes per a cobrir vacants de perfils qualificats, segons un informe de Randstad i la CEOE
Si per a moltes persones resulta complicat trobar treball, per a moltes empreses encara resulta més difícil trobar treballadors i retindre el talent. Segons un informe de Randstad i la CEOE, set de cada deu empreses tenen dificultats per a cobrir vacants de perfils qualificats. Les empreses han de competir i la fórmula per a atraure treballadors és oferir les millors condicions laborals: jornada flexible, teletreball i conciliació.
"Pots vindre un dia a la setmana, o dos, o tres, o zero. Pots teletreballar des de qualsevol lloc. Per als pares i mares en tenim cinc addicionals de vacances", enumera el director i fundador de l'empresa Viva! Conversion. Són algunes de les condicions que ofereix a la plantilla.
Els treballadors reconeixen que per a acceptar una oferta de treball, més que en el salari, la clau està en la flexibilitat horària i la conciliació. Treballar en remot per a cuidar els fills o fins i tot des de l'illa de Bali són possibilitats que no donen totes les empreses: "Maig i juny vaig estar vivint a Indonèsia, a Bali. Al matí, platja i cocos i a la vesprada treballar", explica Javier Calpe, un dels treballadros de Viva! Conversion.
També ha aprofitat les opcions de telebrall la seua companya Izabela Hogea: "Soc de Romania, me'n vaig i estic allí amb la família dues o tres setmanes, sense haver de deixar de lloc el treball i sense haver de demanar tres setmanes de vacances". Una altra col·lega de la faena, Verónica Calzada, posa el focus en les possibilitats de flexibilitat que té per a ocupar-se dels fills: "Quan es posen malalts i els hem de dur al metge, poder treballar des de casa i estar cuidant-los, ho podem fer".
Segons un informe de Randstad i la CEOE, tres de cada deu treballadors canvien d'empresa per a millorar en conciliació.
Més llegit
-
Presó provisional per a Pedro 'El Mexicano', l'autor del tiroteig d'Alfafar
-
Commoció a Calp per la mort d'un bebé de 20 dies atropellat per un cotxe aparcat que s'ha esgolat carrer avall
-
Dos accidents i una avaria mantenen retencions quilomètriques de l'A-7 fins a mitjan matí
-
El València, golejat, no compareix al Johan
-
À Punt interposarà accions legals als jutjats per la possible sostracció del vídeo del Cecopi
-
La direcció d’À Punt interposarà accions legals en el jutjat per la sostracció del vídeo del Cecopi