Cuerpo inicia les reunions amb els sectors afectats per l’acord aranzelari entre la UE i els EUA
El govern actualitzarà el Pla de Resposta i Rellançament Comercial per a donar suport a les empreses i treballadors afectats
El ministre d’Economia, Comerç i Empresa, Carlos Cuerpo, ha convocat per a esta setmana les reunions dels grups de treball sectorials afectats pels nous aranzels derivats de l’acord tancat la setmana passada entre els Estats Units i la Unió Europea.
L’acord fixa un aranzel màxim del 15% per a les exportacions europees, que afecta també sectors com el farmacèutic o el dels semiconductors. En el cas dels vehicles, la rebaixa des del 27,5% actual dependrà de millorar l'accés als productes agrícoles i alimentaris nord-americans.
Cuerpo es reunirà este dimarts amb els grups de béns de consum i productes industrials, dimecres amb els d’alimentació i química i medicaments, i dijous amb el de béns d’equip i material elèctric. En les trobades també participaran la secretària d’estat de Comerç, Amparo López Senovilla, el ministre d’Indústria, Jordi Hereu, i el d’Agricultura, Luis Planas.
Pla de Resposta i Rellançament Comercial
Des del Ministeri recorden que estes reunions s’emmarquen dins del Pla de Resposta i Rellançament Comercial, aprovat l’abril passat, amb què el govern va mobilitzar més de 14.000 milions d’euros per a protegir empreses i treballadors dels efectes dels aranzels nord-americans. Després d’estes reunions, l’executiu actualitzarà el pla amb noves mesures.
Més llegit
-
Mor un jove de 21 anys en un accident laboral en una granja de Pinet
-
Desmantellen un zoo privat clandestí amb més de 150 animals exòtics a Nules
-
Mor als 42 anys l'actriu Verónica Echegui
-
Labora busca personal per a la nova planta d’Edwards Lifesciences a Montcada
-
Investiguen la mort a Riba-roja d’un subinspector de la Policia Nacional retirat
-
La processó acaba en boda: l'alcalde d'Almudaina demana matrimoni a la seua parella enmig d'una desfilada
Més vist
Més escoltat
-
25.08.2025 | Queda't amb els nostres | Jesús Santamaría
-
25 d’agost - L’exèrcit serbi destrossa la Biblioteca Nacional de Sarajevo (1992)
-
24.08.2025 | Les notícies de migdia cap de setmana
-
25.08.2025 | Amunt i avall | Quarta Part
-
28.11.2024 | Les notícies del migdia
-
22.11.2024 | Les notícies del migdia