Cotxes més barats a partir d’aquest dilluns
La congelació de l'impost de matriculació pot comportar un estalvi entre 800 i 1.200 euros
A partir d'aquest diumenge i fins al 31 de desembre, els vehicles en Espanya costaran menys gràcies a la congelació de l'impost de matriculació que ha aprovat el govern central. Aquesta mesura, que forma part de la llei de mesures contra el frau fiscal, pot comportar un estalvi entre 800 i 1.200 euros.
En concret es modifiquen els trams de l'impost, de forma que queda neutralitzada la pujada que es va produir des de gener amb l'entrada en vigor del nou protocol d'emissions WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), més realista a l'hora de mesurar el CO2 que emeten els vehicles.
Quasi el 70% dels vehicles poden beneficiar-se d'aquesta mesura, ja que només els de tecnologies alternatives es van deslliurar de la pujada de preus. A més, la mesura aplicada no tindrà efectes retroactius.
Des del moment en què s'aprova la llei, i fins a final d'any, s'elevarà el límit exempt del tribut de 120 a 144 grams de CO2 per quilòmetre, i deixaran de tributar el 4,75% els vehicles que superen els 191 grams.
Els vehicles que emeten entre 192 i els 239 grams de diòxid de carboni hauran d'abonar un impost del 9,7% i els de 240 o més, el tipus màxim del 14,75%. Els quads i les motos nàutiques queden exemptes, ja que no es veren afectades pel WLTP.
S'espera que la mesura, molt demandada pel sector, actue com un revulsiu per al mercat.
Més llegit
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Les farmàcies estudien fer vaga pels impagaments: "Hem de demanar préstecs per a sufragar la despesa de la Seguretat Social"
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Laura Morell, sobre la llei Bolaños: “La reforma només pretén el control des de dins del poder judicial”
-
Qui, quant i com acollir-se a les noves tarifes del transport públic que entren en vigor este dimarts?
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
30.06.2025 | A la fresca
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
27.06.2025 | L'estiu 'A la fresca' amb Eduard Forés i Maria Fuster
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part