Els consumidors podran exigir la reparació de les televisions, les llavadores o els mòbils avariats
La llei europea obligarà els fabricants a fer les reparacions necessàries "en un termini raonable" i, en cas que no siguen de caràcter gratuït, també a un "preu ajustat"
Els Vint-i-set han donat este dijous el vistiplau final a la reforma de les normes de protecció del consumidor que estableixen el "dret a reparar".
Es vol assegurar que, quan s'avarien dispositius com televisors, llavadores o telèfons mòbils, la clientela puga exigir la reparació de l'aparell en lloc de reemplaçar-lo i que quan s'opte per esta opció es prorrogue dotze mesos la garantia de l'article.
La llei obligarà els fabricants a fer les reparacions necessàries "en un termini raonable" i, en cas que no siguen gratuïtes, també a un "preu raonable", amb l'objectiu d'encoratjar l'opció de la reparació.
Amb tot, el consumidor podrà triar entre la reparació i la substitució de productes defectuosos dins del termini de responsabilitat del venedor inclòs en la garantia.
Si el consumidor opta per la reparació del bé, el termini de responsabilitat del venedor s'ampliarà dotze mesos, encara que cada país podrà decidir ampliar encara més eixa pròrroga d'un any.
Dret a dispositiu de substitució
La norma estableix, així mateix, que els consumidors que opten per la reparació tindran dret a rebre un dispositiu de substitució prestat mentre s'arregla el seu o a triar una unitat recondicionada com a alternativa.
A més, es crea un formulari europeu d'informació sobre reparació que els consumidors poden sol·licitar a qualsevol taller de reparació, amb l'objectiu d'aportar transparència sobre les condicions i el preu de la reparació, i facilitar així que els consumidors comparen les ofertes de reparació.
Serà opcional per als tallers de reparació tindre este formulari, però si l'ofereixen les condicions seran vinculants.
Plataforma de reparació en línia
Hi haurà també una plataforma de reparació en línia per a posar en contacte els consumidors amb els tallers de reparació i els venedors de productes renovats de la zona.
La plataforma permetrà fer cerques per ubicació i estàndards de qualitat i ajudarà els consumidors a trobar ofertes atractives i augmentarà la visibilitat dels tallers de reparació.
Més llegit
-
El Consell declara el 29 d’octubre com a dia de dol oficial en tota la Comunitat Valenciana
-
Milers de voluntaris convertiren la dana en una de les majors mostres de solidaritat recent
-
El Consell declararà este dimecres el dol oficial a tota la Comunitat Valenciana
-
Martínez Mus, sobre la reconstrucció: “Ens queda faena per fer, però estem molt millor del que es podia esperar”
-
Càritas agraïx al voluntariat l’entrega durant la dana amb el documental 'Después del agua'
-
L’Ateneu de Picanya reobri les portes amb una exposició de la dana