Confirmat un cas de llengua blava en una explotació ramadera d'Oriola
La Conselleria d'Agricultura vacunarà tot el ramat oví i boví de més de tres mesos d'edat a la província d'Alacant
La Conselleria d'Agricultura Ramaderia i Pesca ha confirmat aquest dimecres el primer cas del serotip 4 del virus de la llengua blava en una granja d'Oriola (Baix Segura). Han rebut la notificació del Laboratori Central de Veterinària (Algete) del Ministeri d'Agricultura, Ramaderia i Pesca, el qual ha confirmat el resultat positiu d'una mostra en una explotació de boví en el municipi d'Oriola. Així ho ha anunciat Agricultura en un comunicat. Es tracta del primer cas detectat a la Comunitat Valenciana en quinze anys, segons assegura Levante-EMV.
Agricultura ha detallat que aquesta és una malaltia vírica transmesa per un mosquit. Habitualment es propaga a la primavera i no a l'hivern, segons ha detallat a À Punt NTC. Com a mesura extraordinària, Conselleria procedirà a vacunar tot el ramat oví i boví de més de tres mesos d'edat a la província d'Alacant. Amb aquest objectiu ha comprat ja les primeres 120.000 dosis d'aquesta vacuna.
La Conselleria d'Agricultura també ha deixat clar que el serotip en qüestió és el menys agressiu, i també recorda l'obligació de comunicar als Serveis Veterinaris Oficials de qualsevol sospita clínica compatible amb la malaltia. S'ha procedit, així mateix, a la notificació oficial a la Comissió Europea, la resta de comunitats autònomes i els sectors implicats.
Més llegit
-
Estos són els dotze festius autonòmics del calendari laboral del 2026
-
À Punt estrena l’exitosa sèrie britànica ‘Doc Martin’, una comèdia diària per a les vesprades d’estiu
-
Moren tres banyistes d'edat avançada a les platges de Gandia, Dénia i Benissa
-
Almussafes registra un sisme de magnitud 2,7 i Silla dos més, de magnitud 2,1 i 1,9, respectivament
-
Mor un xiquet de dos anys oblidat a l'interior d'un cotxe a Tarragona
-
Condemnats a 20 i 12 anys de presó dos dels quatre acusats d’abús sexual a una menor a la Vall d’Albaida
Més vist
-
Informe | La Laboral de Xest
-
29.06.2025 | Entrada de Moros i Cristians de Benissa | Primera part
-
29.06.2025 | Entrada moros i cristians de Benissa | Segona Part
-
30.06.2025 | A la fresca
-
La Universitat Laboral de Cheste, ciutat educativa de primer nivell
-
Carles Alberola recorda la Universitat Laboral de Cheste: “Era un paradís”
Més escoltat
-
30.06.2025 | Línia de fons
-
30.06.2025 | Luís Fernández, VIELCA INGENIERÍA
-
30.06.2025 | 90 minuts
-
30.06.2025 | “Fil d’Irene”, el calvari de les dones migrants llatinoamericanes que busquen una nova vida als Estats Units
-
30.06.2025 | A poqueta nit | Primera Part
-
30.06.2025 | Queda’t amb El GastroTurista | Binhui Jiang