La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia que més turisme cultural genera
L'INE mostra que el 18,6% dels viatges dels espanyols i el 19,3% dels que fan els estrangers que visiten el nostre país tenen una motivació cultural
La Comunitat Valenciana és la quarta autonomia que més turisme cultural va generar durant l'any passat, per darrere de Madrid, Catalunya i Andalusia. Així ho reflecteixen les dades procedents de l'enquesta de Turisme de Residents i l'enquesta de Despesa Turística, pertanyents al Pla Estadístic Nacional i desenvolupades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE), que mostren com el turisme cultural ocupa quasi un de cada cinc viatges fets l’any passat a Espanya.
El Ministeri de Cultura ha destacat aquestes xifres “pròximes —i en alguns casos superiors— a les prepandèmiques”, tant de viatgers residents a Espanya com turistes internacionals. Segons l’estudi, un 18,6% dels residents nacionals i un 19,3% dels internacionals ho va fer per turisme cultural.
Els estrangers inverteixen més temps i diners en turisme cultural
L’estudi reflecteix que els estrangers passen més temps visitant el nostre país, amb una duració mitjana de les vacances de 6,1 dies, mentre que els residents hi passen 4,1 dies. També inverteixen més diners. En concret, els residents van fer 16,4 desplaçaments per motius culturals el 2022, i van invertir més de 8.800 milions d’euros. Pel que fa als estrangers, van fer 11,9 milions de viatges, amb una despesa de 15.000 milions d’euros.
La Comunitat Valenciana és, a més, la quarta autonomia que més diners inverteix en viatges culturals, amb 999 milions d’euros, per darrere de Catalunya (1.727 milions d'euros), Madrid (1.654 milions d'euros) i Andalusia (1.180 milions d'euros).
Els viatges internacionals
L’informe també arreplega els més de 4,5 milions de residents a Espanya que han declarat haver fet un viatge cultural a Europa, invertint més de tres milions d’euros en el continent europeu; i 825.900 persones més que van viatjar per interés cultural a altres continents el 2022, amb una inversió de més d'1,6 milions d’euros.
Més llegit
-
Empresaris vinculats a Aldama neguen haver intervingut en el pagament de comissions per les mascaretes del cas Koldo
-
La princesa Astrid de Noruega mor als 94 anys, dos dies després d'assistir al funeral del germà, el rei Harald V
-
Detenen els pares i l'avi per la sostracció d'una bebé acabada de nàixer en un hospital de València
-
Paiporta enderroca el centenari pont Vell, que va sobreviure a la dana
-
‘Sopa de letras’, el nou concurs de les vesprades d’À Punt
-
Costes paralitza dos delimitacions que reclamava el Ministeri de Transició Ecològica com a terreny públic
Més vist
-
Entre els nostres | Kevin i Paci
-
Terra de festes | Massalavés, Alcalà de Xivert i Benifato
-
11.09.2026 | Informatiu nit | L'oratge
-
11.09.2026 | Està passant
-
11.09.2026 | Entrada de Bous i Cavalls de Segorbe
-
11.09.2026 | Imposició de bandes a la reina infantil de les festes de Castelló de la Plana i la seua cort