La Comunitat Valenciana liderarà el creixement econòmic en 2026, segons BBVA Research
El PIB valencià avançarà un 3%, per damunt de la mitjana estatal, impulsat per la inversió vinculada a les ajudes postdana
La Comunitat Valenciana serà l’autonomia amb més creixement econòmic el 2026, amb un increment del producte interior brut (PIB) del 3%, segons les previsions de BBVA Research. Esta xifra situa el territori valencià per damunt de la mitjana estatal, que se situarà en el 2,4%. Així es desprén de l’informe per comunitats autònomes publicat este dimarts pel servei d’estudis del BBVA, que atribueix el bon comportament de l’economia valenciana als efectes positius de les mesures de suport adoptades després de la dana, especialment en l’àmbit de la inversió.
Juntament amb la Comunitat Valenciana, Andalusia (2,5%), Múrcia (2,5%) i Madrid (2,7%) també creixeran per damunt de la mitjana estatal. En estos casos, el principal motor serà el consum privat, mentre que a Madrid destaquen, a més, les exportacions de serveis no turístics i la inversió en actius intangibles.
L’informe apunta que el consum continuarà sostenint l’activitat econòmica, tot i que la moderació de la despesa de no residents seguirà afectant les comunitats més turístiques. Este impacte serà especialment rellevant a les Canàries (2,3%) i a les Illes Balears (2,2%).
Al mateix temps, la recuperació més lenta del que es preveu en la indústria lastra el creixement en bona part del nord, sobretot en les regions més dependents del sector de l’automòbil, com Navarra (2,1%), Aragó (2,1%) i Castella i Lleó (2,0%). En canvi, territoris amb una estructura productiva més diversificada, com Galícia (2,4%) o el País Basc (2,2%), mostraran avanços més pròxims a la mitjana.
La Comunitat Valenciana: líder en creixement de l’ocupació
BBVA Research també preveu que la Comunitat Valenciana encapçale el creixement de l’ocupació el 2026, amb un increment del 2,9%, clarament per damunt de la mitjana estatal (2,2%). Madrid (2,7%) i Andalusia (2,5%) completen el grup de comunitats amb més dinamisme laboral.
De cara al 2027, els analistes anticipen una moderació del creixement econòmic i de l’ocupació. En el cas valencià, el PIB avançaria un 1,9%, lleugerament per davall de la mitjana, a mesura que es vagen esgotant els efectes de les ajudes postdana.
Més llegit
-
Les impactants imatges del túnel de l'AP-7 negat a Pilar de la Horadada: cotxes atrapats i conductors amb l'aigua al coll
-
Copernicus estima que la riuada causada per la dana Adam va negar almenys 1.050 ha a la Safor i la Marina Alta
-
La Generalitat eleva a 41 els pobles afectats per l'última dana i amb ajudes urgentes
-
Alerta al món per dos fallades en el llenguatge PHP, que amenaça el 70% de les webs
-
El Consell aprova dos nous decrets d'ajuda per la dana Adam: 10.000 euros per empresa, 15.000 per ramaderia o 2.000 als turismes
-
Augmenten el casos de gonorrea i clamídia a la Comunitat Valenciana i, en especial, entre jóvens menors de 34 i 25 anys